لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

خالق لینوکس: دوست دارم یک مک M1 بخرم

خالق لینوکس: دوست دارم یک مک M1 بخرم

لینوس توروالدز خالق لینوکس به تازگی اعلام کرده که از مک M1 جدید اپل خوشش آمده و دوست دارد تا یکی از این کامپیوترها را بخرد.

توروالدز طی صحبت‌هایی که در تالار گفتمان Real World Tech کرده، اعلام کرده که منتظر اجرای توزیع‌های لینوکسی روی مک M1 است تا یکی از این محصولات را خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کند. متنی که او در تالار گفتمان نوشته به این شرح است: 

بدون شک دوست دارم تا یکی از مک‌های M1 را بخرم؛ البته به شرطی که بتواند لینوکس را اجرا کند. من خاطرات زیادی با مک بوک ایر 11 اینچی که حدود 10 سال پیش از آن استفاده می‌کردم دارم. اما من مجبور شدم تا از مک بوک مهاجرت کنم چون اپل زمان زیادی را برای رفع مشکل نمایشگرها صرف می‌کرد. من تصمیم گرفتم تا از لپ تاپ‌هایی بهتر از مک بوک ایر 11 اینچ استفاده کنم چون اپل رفته‌رفته کار با لینوکس در مک را دشوار کرد. 

وی تا پیش از این نیز اعلام کرده بود که از مک بوک ایر با توزیع لینوکسی فدورا ورک استیشن استفاده می‌کند و در ادامه از تصمیم خود برای استفاده از کامپیوترهای مبتنی بر لینوکس صحبت کرده است.

من منتظر یک لپ تاپ ARM هستم که بتواند برای مدت طولانی لینوکس را اجرا کند. به نظرم مک بوک ایرهای جدید، به غیر سیستم عامل macOS بهترین دستگاه‌های ممکن بودند. اما واقعیت این است که من دیگر زمان و حوصله مبارزه با شرکت‌ها برای متقاعد کردنشان به استفاده و پشتیبانی از لینوکس ندارم.

توروالدز در عین حال از اپل به خاطر عدم پشتیبانی از لینوکس توسط اپل گلایه کرده است. او با گلایه این سؤال را مطرح کرده که چرا اپل از سرورهای لینوکسی برای ارائه خدمات آیکلاود به کاربران استفاده می‌کند، اما به کاربران مک بوک‌ها امکان دسترسی به لینوکس را نمی‌دهد.

پشتیبانی از لینوکس در کامپیوترهای مک می‌تواند برای بسیاری از توسعه دهندگان و برنامه نویس‌ها خبری جالب باشد، با این حال به نظر می‌رسد که اپل فعلاً تصمیمی برای انجام چنین کاری نخواهد داشت. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420