لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اجرای ویندوز در مک M1 وابسته به مایکروسافت است

اجرای ویندوز در مک M1 وابسته به مایکروسافت است

 نایب رئیس بخش توسعه نرم افزاری شرکت اپل به تازگی ادعا کرده که اجرای سیستم عامل ویندوز در مک مبتنی بر M1 صرفاً به شرکت مایکروسافت و نحوه توسعه این سیستم عامل توسط صاحب امتیاز آن مربوط است.

کریگ فدریگی، مدیر توسعه نرم افزارهای شرکت اپل به تازگی با Ars Technica مصاحبه کرده و طی آن اعلام کرده که نرم افزارهای تولید شده برای سیستم عامل ویندوز، محدودیتی برای اجرا در کامپیوترهای مبتنی بر M1 ندارند و این موضوع صرفاً به نحوه توسعه آن‌ها بستگی دارد.

فدریگی در ادامه اعلام کرد، ویندوز می‌تواند به صورت بومی در کامپیوترهای مبتنی بر M1 اجرا شود، اما این موضوع فقط به مایکروسافت ربط دارد که آیا تصمیمی برای توسعه این سیستم عامل روی تراشه‌های M1 دارد یا این شرکت تصمیم به محدود کردن کاربران خواهد داشت.

او اعلام کرده که فناوری‌های لازم برای توسعه ویندوز مبتنی بر ARM وجود دارد که در حال حاضر نیز نسخه‌های از آن روی دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های کم مصرف آماده استفاده شده است. این نسخه از ویندوز از همین حالا از نرم افزارهای X86 نیز پشتیبانی می‌کند و این موضوع به مایکروسافت ربط دارد که آیا تصمیم به استفاده از فناوری‌های شرکت اپل برای ارائه امکانات بیشتر به کاربران مک می‌گیرد یا این کاربران را از داشتن ویندوز در مک محدود خواهد کرد.

فدریگی همچنین اعلام کرده که به تصمیم مایکروسافت برای عرضه قابلیت‌های بیشتر در کامپیوترهای مک مبتنی بر M1 امیدوار است. با توجه به این موضوع می‌توان پیش بینی کرد که در آینده نزدیک کاربران کامپیوترهای مک مبتنی بر اپل سیلیکون چالشی با اجرای نرم افزارهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و خود این سیستم عامل نداشته باشند.

اپل از سال 2020 به سمت توسعه کامپیوترهای مبتنی بر اپل سیلیکون رفته و در حال آماده سازی این کامپیوترها برای جایگزینی روی پردازنده‌های اینتل است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373