لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سرعت پردازنده M1 برای اجرای نرم افزارهای x86 از تراشه‌های اینتل بیشتر است

سرعت پردازنده M1 برای اجرای نرم افزارهای x86 از تراشه‌های اینتل بیشتر است

اپل به تازگی از پردازنده‌های ARM خود برای کامپیوترهای مک رونمایی کرده و حالا نتایج تست‌ها و بررسی محصولات مبتنی بر آن در حال انتشار است.

در تست‌های اخیر مشخص شده که سرعت پردازنده M1 برای اجرای نرم افزارهای توسعه داده شده برای معماری x86 در مک‌های جدید از کامپیوترهای مک مبتنی بر اینتل بیشتر است.

اندازه گیری سرعت پردازنده M1 از آنجایی دارای اهمیت است که اجرای نرم افزارهای مبتنی بر x86 از طریق شبیه ساز Rosetta 2 انجام می‌شود. تست‌های گیک بنچ از این پردازنده‌های جدید نشان داده که مک بوک ایر مبتنی بر 8 گیگابایت رم با تراشه M1 می‌تواند بازدهی مشابهی با آیمک 27 اینچ مبتنی بر پردازنده Core i9 داشته باشد. 

 جالب اینجا است که پردازنده M1 تعبیه شده در مک بوک ایر با فرکانسی هم‌رده دستگاه‌های میان رده کلاک شده و همچنان توانی بیشتر نسبت به پردازنده‌های پرچم‌دار Core i9 شرکت اینتل دارد.

از طرف دیگر بازدهی M1 برای اجرای نرم افزارهای بومی که برای خود اپل سیلیکون توسعه و کامپایل شده‌اند، نسبت به نرم افزارهای X86 بین 78 تا 79 درصد بیشتر است.

این موضوع نشان می‌دهد که شرکت اپل با توسعه کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده‌های ARM نه تنها محدودیتی در اجرای کارهای مختلف ایجاد نکرده، بلکه بازدهی را تا جای ممکن افزایش داده تا پردازنده در بهترین حالت ممکن بتواند کارهای مختلف را برای کاربران انجام دهد.

مک بوک ایر 2020 در آپشن‌های مبتنی بر M1 آماده عرضه شده که در نوع خود بسیار کاربردی و بهینه هستند. این پردازنده‌ها مصرف انرژی بسیار پایین‌تری نسبت به کامپیوترهای معمولی دارند و از طرف دیگر بازدهی آن‌ها دست کمی از پردازنده‌های حرفه‌ای اینتل نخواهد داشت. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420