لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مهم‌ترین ترفندهای macOS Big Sur :: قسمت دوم

مهم‌ترین ترفندهای macOS Big Sur :: قسمت دوم

مک او اس جدید به طریقی مجهز و ارائه شده که تجربه بهتر و بهبودیافته‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد. هر چند که اپل سعی دارد از تراشه اینتل به سمت اپل سیلیکون مهاجرت کند ولی به هر حال قدم گذاشتن در سیستم عامل جدید مثل ورود آلیس به سرزمین عجایب است.

در قسمت اول این مجموعه به برخی از قابلیت‌های macOS 11 اشاره کردیم و حالا در این قسمت به ادامه ترفندهای آن اشاره خواهیم کرد.

سفارشی سازی صفحه شروع سافاری

صفحه شروع در مرورگر سافاری در macOS 11 قابل تنظیم یا سفارشی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا از جنبه‌های متنوعی آن را شخصی سازی کند. برای این منظور با باز کردن صفحه شروع روی آیکون Setting در گوشه سمت راست پایین پنجره کلیک کرده و کادری باز می‌شود که شامل مواردی چون Favorites، Frequency Visited، Privacy Report، Siri Suggestions، Reading List، iCloud Tabs و Background Image است.

پیش نمایش وب‌سایت تب سافاری

گزینه دیگری که جالب به نظر می‌رسد که در تب‌های مرورگر سافاری پیش نمایش وب‌سایت مشاهده می‌شود. به جای باز کردن تب مورد نظر برای دیدن محتویات آن، نشانگر را روی تب نگه داشته تا پیش نمایش کوچکی به از وب‌سایت ظاهر شود.

مدیریت سلامت باتری را نادیده بگیرید

در سیستم عامل قبلی مک او اس کاتالینا 10.15.5، اپل سیستم مدیریت سلامت باتری را معرفی و منتشر کرده که اگر مک اغلب به برق متصل باشد برای حفظ عمر باتری، شارژ دهی محدود می‌شود. در سیستم عامل‌های قبلی مشخص نبوده که آیا شارژ باتری مک محدود بوده یا نه در حالی که در بیگ سور اطلاعات دقیقی در نوار منوی باتری وجود دارد.

گزارش حریم خصوصی سافاری

سافاری یک گزارش از حریم خصوصی یکپارچه دارد که لیستی از ردیاب‌ها در وب‌سایت و ردیاب‌های مسدود شده را ارائه می‌دهد و از نگه داشتن تب‌های وب‌سایت‌ها در مرورگر کاربر جلوگیری می‌کند. با مشاهده نوار ابزار گزینه Privacy Report کاربر متوجه می‌شود تعداد زیادی ردیاب در 30 روز گذشته مسدود شده و می‌توان در مورد مسدود شدن تعداد ردیاب‌های پروفایل شخص، یک بررسی اجمالی به عمل آورد.

دستورالعمل‌هایی برای مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری در نقشه‌های اپل

این برنامه در مک مسیرهای دوچرخه سواری را برنامه ریزی کرده که به آیفون یا آیپد ارسال می‌شود و با در نظر گرفتن تمام ویژگی‌های جاده، گزینه‌هایی برای مسیرهایی ارائه می‌دهد که ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی دارند.

برای مطالعه ادامه قابلیت‌ها و ترفندهای macOS Big Sur به بخش سوم مراجعه کنید. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373