لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مهم‌ترین ترفندهای macOS Big Sur :: قسمت اول

مهم‌ترین ترفندهای macOS Big Sur :: قسمت اول

سیستم عامل جدید کامپیوترهای مک اپل با عنوان macOS Big Sur عرضه شده و نسخه یازدهم از تمام سیستم عامل‌های اپل به شمار می‌رود که با طراحی آشنا و البته جدید پا به عرصه گذاشته است.

پس با ما همراه باشید تا با شگفتی‌های دنیای جدید اپل آشنا شده و لذت ببریم.

تنظیم قابلیت دسترسی به دستیار

وقتی برای اولین بار سیستم عامل جدید راه اندازی می‌شود یک مرحله جدید در تنظیم جادویی مک ایجاد شده که قبل از ورود به سیستم فرصتی برای پیکربندی ویژگی‌های متفاوت دسترسی به کاربر ارائه می‌شود. گفتنی است که در مک او اس قبلی تنها گزینه قابلیت دسترسی VoiceOver بود، به همین دلیل ویژگی جدید برای کاربران بسیار سودمند و خوشایند است.

آیتم «Now Playing» در نوار منو

یک گزینه جدید در نوار منو برای رسانه‌ها در دسترس قرار گرفته با عنوان «Now Playing» و می‌توان آن را به مرکز اعلان‌ها اضافه کرد. برای فعال کردن این آیتم در نوار منو به این ترتیب عمل کنید.

System Preferences->Dock & Menu Bar رفته و روی Now playing در ستون کناری کلیک کنید و سپس کادر کنار Show in Menu Bar را بررسی کنید.

پخش صدا در گزینه استارت آپ

کاربر می‌تواند در سیستم عامل جدید انتخاب کند که با همان صدای قدیمی شروع به کار کند. برای این منظور به System Preferences -> Sound وارد شده و کادر کنار Play sound on stsrtup را بررسی کنید.

نوار جستجو

در مرورگر سافاری کاربر می‌تواند با استفاده از یک فیلد داخلی تب‌های جستجو جدید در گوشه سمت راست بالایی از Tab Overvie صفحه نمایش همه تب‌های باز خود را جستجو کند. قابل ذکر است که این قابلیت در Tab Overview صفحه نمایش در سافاری نسخه‌های قبلی بوده است ولی قسمت جستجو با شروع تایپ ظاهر شده و بسیاری از کاربران متوجه نمی‌شوند که آن یک چیز است. این دید برتر باید کاربران بیشتری را از این ویژگی آگاه کند.

کنترل رنگ آمیزی تصویر زمینه در پنجره‌ها

در macOS Big Sur به طور پیش فرض پنجره‌ها بر اساس رنگ پس زمینه دسکتاپ رنگ می‌شوند. اگر این برنامه پیش فرض خوشایند نبود برای حذف رنگ پنجره‌ها به System preferences -> General رفته و با برداشتن علامت کادر کنار Allow wallpaper tinting window آن را غیرفعال کنید.

برای مطالعه ادامه قابلیت‌ها و ترفندهای macOS Big Sur به بخش دوم مراجعه کنید. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420