لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

۱۱ نکته از نحوه کارکرد ساعت اپل/اپل واچ

۱۱ نکته از نحوه کارکرد ساعت اپل/اپل واچ

تقریبا همیشه، به آیفون نیاز است

طبق گفته اپل، اپلیکیشن های این ساعت هوشمند، الحاقات یا اکستنشن هایی تکمیلی هستند برای اپ های آیفون. “شما توسعه اپلیکیشن مخصوص ساعت خود را با اپلیکیشن iOS تان آغاز می کنید که باید از آیفون نیز پشتیبانی کند.” این موضوع به این دلیل است پردازش های مورد نیاز اپلیکیشن های اپل واچ، توسط آیفون صورت می گیرد و بین ساعت و تلفن هوشمند اپل اطلاعات دائماً در حال رد و بدل شدن است.

یک عبارت کلیدی دیگر در مستندات اپل می گوید: یک اپلیکیشن ساعت، برنامه iOS شما را کامل خواهد کرد و به هیچ وجه جایگزین آن نخواهد شد. اگر تعامل کاربران با اپلیکیشن iOS را در مقیاس دقیقه اندازه می گیرید، باید این کار را در مقیاس ثانیه برای اپلیکیشن های اپل واچ انجام دهید. تنها مواردی که به ارتباط با آیفون نیاز نخواهد داشت، اپلیکیشن های نمایش تاریخ و زمان و تایمر ها هستند.

این موارد به این معنی استکه ساعت هوشمند مورد بخث، نیازی به بروزرسانی و ارتقا نرم افزاری نخواهد داشت و تنها کافیست آیفون را به نسخه جدید به روز کنیم؛ البته فعلاً با قاطعیت نمی توان این تئوری را تائید کرد.

اپلیکیشن های مقیم، سال آینده منتشر خواهند شد

طبق گزارش رسانه ها، توسعه دهندگان از سال آینده قادر خواهند بود اپلیکیشن هایی کاملا مقیمبرای اپل واچ بسازند. البته هنوز نمی دانم اپلیکیشن های مقیم آتی محدودیت های فعلی را خواهند داشت یا شرایط برایشان کاملاً دگرگون می شود.

apple_watch_size_fixed.jpg

کیفیت صفحات نمایش رتینای دو مدل اپل واچ

با مطالعه مستندات رابط کاربری، دریافتیم که که مدل کوچک تر ۳۸ میلی متری، کیفیتی معادل ۲۷۲ در ۳۴۰ پیکسل و مدل بزرگ تر (۴۲ میلی متری)، کیفیت تصویری معادل ۳۱۲ در ۳۹۰ پیکسل خواهد داشت. هر دو صفحه نمایش از نسبت منظر ۴:۵ بهره می برند.

ممکن است اندازه های دیگری نیز در آینده اضافه شوند

به گفته اپل، بر خلاف iOS که موارد مختلف در مختصات خاصی روی صفحه نمایش داده می شوند، با WatchKit، اشیاء به صورت خودکار از گوشه بالا و سمت چپ صفحه به سمت پایین حرکت کرده و فضای خالی را پر می کنند. نحوه گروه بندی و نمایش موارد مختلف در اپلیکیشن های مخصوص ساعت هوشمند اپل، انعطاف پذیری بسیاری دارد. در واقع، این موضوع به این معنی است که اپلیکیشن ها مانند وبسایتی واکنش گرا عمل کرده و می توانند در هر اندازه و کیفیتی به خوبی نمایش داده شوند. این ویژگی منحصر به فرد، اعمال تغییرات مختلف در آینده توسط توسعه دهندگان را آسان می کند.

دو نوع اعلان (Notification) وجود دارد

صفحه Short Look تنها وقتی نمایان می شود که مچ خود را بالا بیاورید؛ این صفحه شامل یک آیکن، نام اپلیکیشن و توضیحاتی مختصر است. پس از لحظه ای، این صفحه به Long Look تبدیل شده که اطلاعات بیشتری را نمایش داده و امکان شخصی سازی بیشتری نیز دارد. در این صفحه، نام و آیکن اپ به بالای صفحه منتقل شده و کاربر می تواند برای انجام کار های مختلف -مانند کامنت گذاشتن یا اضافه کردن به علاقه مندی ها- اسکرول کند.mappppssss.jpg

نگاه های سریع (Glance)

ما پیش از این نیز در مورد قابلیت Glance اطلاع داشتیم، اما حالا به طور کامل مستنداتش منتشر شده است. در کنار اپلیکیشن و اعلان ها، توسعه دهندگان می توانند Glance هایی برای نمایش سریع اطلاعات (مانند زمان، آب و هوا و تسک های باقی مانده) بسازند. تمام اطلاعات در یک صفحه جای گرفته و تنها قابلیت خواندن خواهند داشت، اما می توانید با تپ کردن، وارد اپلیکیشن مربوطه شوید.

Gesture های اختصاصی وجود نخواهد داشت

رابط کاربری اپل واچ، به نظرات و منطق اپل محدود است: سوایپ های عمودی در طول صفحه، سوایپ های افقی برای جا به جا شدن بین صفحات، انتخاب موارد مختلف به وسیله تپ کردن، باز کردن فهرست زمینه توسط لمس محکم صفحه و اسکرول سریع تر در صفحات به وسیله چرخنده ی کنار دستگاه موسوم به Digital Crown. با سوایپ به سمت چپ در کناره های ساعت، می توانید به صفحه قبل بازگشته و اسکرول رو به بالا در کناره ها، صفحه Glance را نمایش خواهد داد.

قابلیت لمس محکم یا طولانی صفحه

لمس محکم یا طولانی صفحه، فهرستی ساده متشکل از یک الی چهار آیتم را نمایش خواهد داد. به نظر می رسد یکی از موارد پشتیبانی شده، AirPlay است که با توجه به وجود این امکان در آیفون و نقش مهمش در عملکرد ساعت عدم پشتیبانی از آن قدری عجب به نظر می رسید.


mappppssss.jpg

نقشه ثابت و غیر تعاملی

ابزار پیشفرض نقشه، تصاویری غیر تعاملی با بیش از ۵ امکان برای حاشیه نویسی، از جمله Pinهایی با رنگ های مختلف و تصاویر مختلف، می سازد. امکان اسکرول در این ابزار وجود نداشته و تصویر نیز اندازه ای معادل ابعاد صفحه نمایش دارند. با تپ کردن روی نقشه، اپلیکیشن Apple Maps باز خواهد شد.

امکان ذخیره ویدیو ها مانند تصاویر وجود ندارد

امکان ذخیره تصاویر، تا سایز ۲۰ مگابایت در منابع اپلیکیشن ها وجود دارد؛ اما تمام فایل های دیگر، از گسترش دهنده WatchKit (یا به عبارتی دیگر، آیفون) سرچشمه می گیرند. شما می توانید با ترکیب تصاویر ثابت، انیمیشن هایی با قابلیت تکرار تا بی نهایت یا محدوده ای مشخص بسازید. خلاصه بگوییم، هیچ پشتیبانی یی از ویدیو ها به عمل نمی آید. اما سوال اینجاست که واقعا کسی علاقه ای به مشاهده ویدیو در صفحه نمایشی با این اندازه دارد؟

استفاده از فونتی جدید در رابط کاربری

یکی از زیبایی های چشمگیر رابط کاربری ساعت هوشمند منحصر به فرد اپل، فونت جدید آن است. نام این فونت San Francisco بوده و مورد تایید اپل قرار دارد.

digiato/theverge

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373