لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مک پرو بر پایه اپل سیلیکون تا 2022 از راه خواهد رسید

مک پرو بر پایه اپل سیلیکون تا 2022 از راه خواهد رسید

اپل به تازگی از پروژه خود برای تولید کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده‌های اختصاصی خود پرده برداشته و حالا گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که این شرکت در حال طراحی و آماده سازی یک مدل مک پرو اپل سیلیکون جدید با ابعاد کوچک‌تر است که احتمالاً سال آینده معرفی خواهد شد.

در حالی که کامپیوترهای نسل جدید اپل در سال 2020 هنوز معرفی و عرضه نشده‌اند ولی تولیدات مبتنی بر پردازنده‌های ARM اپل سیلیکون سروصدای زیادی به پا کرده‌اند. اپل در حال اعمال تغییرات اساسی در مک‌های جدید خود است که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از تراشه اپل سیلیکون است. این پردازنده‌ها را اپل به صورت انحصاری طراحی کرده و ظاهراً در تولید این تراشه جدید کاملاً مستقل عمل کرده است.

بنابر گزارش بلومبرگ اپل در حال طراحی یک مک پرو اپل سیلیکون جدید با ابعاد کوچک‌تر است. گفته می‌شود طراحی این مک پرو جدید شبیه مدل فعلی است اما به لحاظ سایز نصف اندازه آن است.

هنوز مشخص نشده که مک پرو اپل سیلیکون جدید جایگزین مدل فعلی که سال گذشته معرفی شده و در کنار آن فروخته خواهد شد یا به عنوان یک مدل جدید و مستقل شناخته می‌شود.

همچنین سایر گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که به دلیل افزایش کارایی تراشه اپل سیلیکون، سایز مک پرو جدید کوچک‌تر شود. در حالی که مک پرو فعلی تا حدی بزرگ بوده که متناسب با اجزا سازنده آن مثل درایوهای ذخیره سازی اضافی و تراشه‌های گرافیکی است.

به نظر می‌رسد که مک پرو اپل سیلیکون با طراحی جدید امسال عرضه نخواهد شد و احتمالاً معرفی و عرضه آن به سال 2021 یا 2022 موکول خواهد شد. اپل قصد دارد تا به جای استفاده از تراشه‌های اینتل در تمام مدل‌های آینده کامپیوترهای مک خود از تراشه‌های اپل سیلیکون استفاده کند؛ این شرکت پیش بینی می‌کند که این فرایند تقریباً تا دو سال طول بکشد.

قابل ذکر است که انتظار می‌رود اپل هفته آینده از مک‌های جدید خود رونمایی کند. مک‌های جدید اپل شامل مک بوک پرو 13 اینچ، مک بوک پرو 16 اینچ و مک بوک ایر 13 اینچی خواهد بود که احتمالاً تعدادی از آن‌ها یا همگی به تراشه اپل سیلیکون مجهز هستند.

گفتنی است که تراشه A14 اپل سیلیکون 5 نانومتری با کارایی بالایی در قدرت پردازشی پردازنده مرکزی CPU و پردازنده گرافیکی GPU ارائه خواهد شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420