لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

درآمد اپل در چین با افت 30 درصدی مواجه شد

درآمد اپل در چین با افت 30 درصدی مواجه شد

تیم کوک در جریان گزارش مالی اخیر اعلام کرده که درآمد اپل از فروش محصولات سخت افزاری در چین به خصوص سه ماهه چهارم امسال 30 درصد کاهش داشته است.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی درآمد اپل از فروش محصولات در چین 7.9 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته با 11.1 میلیارد دلار کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. با این حال تیم کوک مدیر عامل اپل می‌گوید که این میزان فراتر از انتظارات اپل است.

بنابر گزارش مالی این شرکت میزان درآمد اپل در چین افت 28.9 درصد داشته که حتی نسبت به درآمد 9.33 میلیون دلاری سه ماهه گذشته هم کاهش داشته است. 

تیم کوک درباره این موضوع اینگونه توضیح داده است:

در ماه آوریل گفتم که در چالش برانگیزترین دوره‌ای هستیم که اپل به عنوان یک شرکت تا به حال به خود دیده است. فضای ناامن موجود که مشکلات همراه با اطلاعات محدود را ایجاد کرده نه تنها سال مالی اپل را به این شکل تعریف کرده بلکه فصل مالی خاصی را ایجاد کرد که هیچ وقت آن را فراموش نخواهیم کرد.

او همچنین در ادامه به این نکته اشاره کرد که چین منطقه‌ای است که به دلیل عدم عرضه آیفون‌های جدید در سه ماهه سپتامبر به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. اپل تصمیم گرفت تا انتظارات خود در چین را به حداقل برساند، در نتیجه رشد درآمد حاصل از فروش محصولات غیر از آیفون دو رقمی شد و سپس با رشد تقاضای مشتریان آیفون در نیمه سپتامبر مواجه شدیم.

تیم کوک در مصاحبه‌ای به تحلیگران گفته که عدم فروش آیفون‌های جدید در دو هفته آخر سپتامبر رقم درآمد اپل حاصل از چین را در مجموع منفی نشان داه است. اما تجارت اساسی خالص و ویژه در چین در سه ماهه گذشته خیلی قوی بوده و احتمالا خیلی متفاوت از آنچه که شما تصور می‌کنید.

نکته حائز اهمیتی که کوک به آن اشاره کرده تا وقتی که آیفون‌های جدید عرضه شود فروش در چین از نقطه نظر تقاضای مشتری در حال رشد بوده است. در نهایت او شرایط فعلی را با تاثیرات بحران همه گیری کرونا کاملا مرتبط می‌داند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373