لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

غرامت 500 میلیونی اپل به خاطر نقض حق اختراع VirnetX

غرامت 500 میلیونی اپل به خاطر نقض حق اختراع VirnetX

دادگاه رسیدگی به پرونده استفاده از ثبت اختراع VirnetX دستور به پرداخت جریمه 502.8 میلیون دلاری به عنوان غرامت اپل داده است.

گزارش‌های منتشر شده از بلومبرگ حاکی از این است که هیئت‌منصفه دادگاهی در شهر تگزاس حکمی مبنی بر پرداخت جریمه 502.8 میلیون دلاری به عنوان غرامت اپل به شرکت VirnetX صادر کرده است. VirnetX یک شرکت نرم افزاری و فناوری امنیت اینترنتی در آمریکا است.

در این گزارش مشخص شده که این مبلغ به عنوان حق امتیاز اتصال شبکه‌های خصوصی مجازی به هنگام درخواست بوده که کاربران iOS از طریق این قابلیت به VPN متصل می‌شوند. این دو شرکت به مدت 10 سال است درگیر یک نزاع قانونی شده‌اند که طی آن VirnetX ادعا کرده که اپل از حق پتنت فناوری‌های انحصاری‌اش استفاده کرده است.

اپل در بیانیه‌ای نسبت به پرداخت غرامت و درخواست تجدید نظر صحبت کرده است. اپل گفته پرونده مورد نظر بیش از 10 سال طول کشیده که دلیل آن عدم ارتباط شبکه‌های خصوصی مجازی این شرکت با سرویس‌ها و خدمات شرکت اپل بوده است. اپل تأکید کرده که چنین پرونده‌هایی موجب از بین رفتن نوآوری و آسیب به مصرف کنندگان می‌شود.

اوایل امسال یک دادگاه در آمریکا درخواست بررسی دوباره در مورد این پروند که توسط شرکت اپل مطرح شده بود را رد کرده و اپل را ناقض قانون حق پتنت VirnetX دانست. روند اجرای دادگاه با نوساناتی مواجه شد ولی مشخص است که دادگاه فدرال تگزاس در سال 2018 اپل را مجبور بهپرداخت جریمه‌ای کرده که بابت نقض چهار حق پتنت مرتبط به ارتباطات مبنی بر اینترنت بوده و به فناوری اساسی که پشت FaceTime و iMessage مربوط بوده است.

نکته حائز اهمیت این است که در نوامبر سال 2019 یکدادگاه متشکل از سه قاضی رأی به باطل شدن حکم غرامت اپل دادند. در واقع آن‌ها پرداخت جریمه را باطل اعلام کردند ولی تائید کردند که اپل در آیفون‌های قدیمی خود دو حق پتنت شرکت VirnetX را نقض کرده است. اپل در تلاش است که دادگاه تجدید نظر اجرا شود و حالا مشخص شده که اپل باید این غرامت را پرداخت کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420