لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تعمیر دوربین آیفون 12 وابسته به ابزارهای انحصاری اپل است

تعمیر دوربین آیفون 12 وابسته به ابزارهای انحصاری اپل است

 گزارش‌های منتشر شده از سایتiFixit نشان می‌دهد که تعمیر دوربین آیفون 12 بدون دسترسی به ابزارهای اختصاصی و انحصاری اپل امکان پذیر نخواهد بود.

تنظیمات پیش‌فرض انجام شده توسط شرکت اپل سوا لاتی را درباره قابلیت تعمیر پذیری دستگاه ایجاد می‌کند. سایت iFixit به بررسی کامل آیفون 12 اشاره کرده و درباره مقایسه آن با دستگاه‌های مشابه با چندین تکنیسین تعمیر دستگاه‌های موبایل مصاحبه کرده است. با بررسی اسناد آموزشی لو رفته اپل نهایتاً این نتیجه به دست آمده که تعمیر دوربین آیفون 12 به خصوص هنگام انتقال قطعه به دستگاهی مشابه قابل اطمینان نیست.

بعد از بررسی‌ها نتایج بسیار عجیبی به دست آمد. وقتی تعمیر دوربین آیفون 12 انجام شد iFixit متوجه می‌شود که اگر دوربین آیفون 12 بعد از تعمیر به آیفون 12 دیگری منتقل شود ظاهراً کار می‌کند ولی در عمل قابل استفاده نیست. همچنین یادآوری کرد که تا به حال انتقال دوربین بین آیفون‌های یک مدل به آسانی انجام شده است.

مشکلات مشابه و قابل حل در آیفون 7، نمایشگر LCD آیفون 8 و Taptic Engine رخ داده که تا پیش از این تصویر می‌شد که اپل در تلاش برای محدود کردن فرایند تعمیر دستگاه‌های خود است.

همچنین این سایت با دیدن راهنمای آموزش داخلی اپل برای آیفون 12 گفته که تکنیسین‌های مجاز با پذیرش مالکیت اپل و اپل از ابزاری با عنوان «سیستم ارتباطی ابری» (cloud-linked System) برای تشخیص قطعات اصلی دستگاه‌های خود استفاده می‌کند که می‌تواند تعمیر نمایشگر و دوربین آیفون 12 را محدود کند.

از لحاظ تئوری تعمیر دوربین و نمایشگر آیفون بدون استفاده از فناوری انحصاری اپل امکان پذیر است اما iFixit نسبت به تعمیرات مستقل آیفون دیدگاه مثبتی ندارد. هر چند از دیدگاهiFixit ممکن است انتقال دوربین ‌آیفون 12 با تغییراتی مواجه شود.

در این میان موضوعی که مهم به نظر می‌آید هشدار به مالک دستگاه‌های تولید شده توسط اپل است که درباره قطعات غیر اصلی به خصوصآیفون‌ها باید مراقب باشند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373