لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سرویس استریم محتوای ویدیویی کوییبی تعطیل شد

سرویس استریم محتوای ویدیویی کوییبی تعطیل شد

گزارش‌های زیادی اخیراً از وال‌استریت ژورنال و The information منتشر شده که نشان می‌دهد سرویس پخش ویدیوی کوتاه مدت کوییبی در حال بسته شدن است.

اوایل امسال کوییبی به عنوان یک پلتفرم استریم برای عرضه محتوای ویدیویی در سایز گوشی‌های هوشمند معرفی شده بود. کوییبی بر تولید محتواهای منحصر به فرد و تولیدات اورجینال متمرکز بود و برای معروف شدن خود تلاش می‌کرد. اما این پلتفرم برای دستگاه موبایل طراحی شده و مناسب پلتفرم تلویزیون نبوده و به همین دلیل تعداد زیادی از کاربران آن را ترک کردند.

استراتژی کوییبی بر ارائه محتوای ویدیویی کوتاه در حد 5 تا 10 دقیقه در گوشی هوشمند بود و به ازای پرداخت ماهیانه 4.99 دلار در اختیار کاربر قرار می‌گرفت. گفتنی است سرمایه اولیه آن 1 میلیارد دلار بوده است.

هدف گذاری کوییبی بر به دست آوردن 7.4 میلیون کاربر در سال اول راه اندازی بود ولی به این هدف نرسید. از طرفی به دلیل مواجه با شرایط همه گیری کرونا، استقبال کمی از این پلتفرم شد. حتی در همان اوایل با کاهش 500,000 کاربر رو به رو شد.

جفری کاتزنبرگ مؤسس سرویس استریم کوییبی با مشاهده این وضعیت تصمیم گرفت که شرکت را واگذار کند و حتی به کمپانی اپل، فیس بوک، وارنر مدیا و ادی کیو هم پیشنهادهایی داده بودد که البته همگی این پیشنهاد را رد کردند.

اکثر این شرکت‌ها به این دلیل علاقه‌ای به تصاحب کوییبی نداشتند چون به لحاظ تجاری امتیاز پخش فیلم‌ها برایشان جذاب نبود. ذکر این مورد ضروری است که محتوای کوییبی فقط به مدت دو سال در انحصار آن است و سازندگان آن می‌توانند بعد از این مدت امتیاز آن را به سرویس‌های دیگری بدهند. از طرفی این شرکت با یک دادخواست از یک شرکت تعاملی ویدیویی EKO مواجه بود که ادعا می‌کرد کوییبی فناوری محتوای ویدیویی در ابعاد پرتره و لنداسکیپ را از آن‌ها سرقت کرده است.

با وجود اینکه اکثر استودیوهای بزرگ هالیوود، علی بابا و گوگل حامی کوییبی بودند ولی گفته می‌شود با چند صد میلیون بدهی در حال بسته شدن است. حتی خبر بسته شدن را به کارمندان و سرمایه گذاران به طور تلفنی اعلام کردند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420