لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مودم 5G آیفون 12 توسط کوالکام تولید شده است

مودم 5G آیفون 12 توسط کوالکام تولید شده است

 شرکت اپل در طراحی و تولید تلفن‌های هوشمند جدید خود با شرکت کوالکام همکاری کرده است و به همین دلیل مودم 5G آیفون 12 توسط این شرکت آمریکایی تولید شده است.

تا پیش از این مشخص شده بود که شرکت اپل تمایلی برای همکاری در زمینه تأمین قطعات ارتباطی 5G با شرکت کوالکام ندارد. دلیل این مسئله در آن زمان توسط تحلیلگران، بزرگ بودن تراشه‌های ارتباطی کوالکام توصیف شده بود، اما حالا مشخص شده که شرکت اپل با کوالکام بر سر تأمین تراشه‌های ارتباطی آیفون 12 به توافق رسیده است.

تصاویری از کالبدشکافی آیفون 12 در شبکه اجتماعی Wiebo منتشر شده که نشان می‌دهد که اپل از تراشه مودم 5G سری X55 کوالکام در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کرده است.

این تراشه برای ارتباط mmWaveو Sub-6 GHz بوده و توسط کوالکام تولید شده است. تا پیش از این نیز شایعاتی در مورد استفاده از آن در آیفون 12 منتشر شده بود، اما بعدها تحلیلگران اعلام کرده بودند که شرکت اپل به دلیل سایز بزرگ آن‌ها در برد مداری تلفن‌های هوشمند خود استفاده نخواهد کرد.

اما حالا مشخص شده که مودم 5G آیفون 12 از نوع X55 است و اپل از همان تراشه‌های کوالکام برای تولید مودم‌های 5G استفاده کرده است.

کوالکام و اپل در سال 2017 با اختلاف‌های شدید در زمینه تولید انبوه تلفن‌های هوشمند آیفون با تراشه‌های ارتباطی LTE مواجه بودند و همین مسئله باعث شد تا اپل برای دو سال متوالی یعنی در سال 2017 و 2018 آیفون‌های خود را با تراشه‌های مدیاتک و اینتل تولید کند. آیفون X و XS مشمول این تغییرات می‌شدند، اما از سال 2019 شرکت اپل و کوالکام دوباره با یکدیگر به توافق رسیدند و آیفون 11 به بعد با مودم‌های کوالکام آماده عرضه به بازار شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373