لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اگر محیط زیست برای اپل مهم بود، اقدام به حذف لایتنینگ می‌کرد!

اگر محیط زیست برای اپل مهم بود، اقدام به حذف لایتنینگ می‌کرد!

 تحلیلگران می‌گویند که اپل به خاطر سود تجاری اکسسوری‌ها را از جعبه آیفون 12 حذف کرده و اگر هدف اپل حفظ محیط زیست بود می‌بایست به حذف لایتنینگ اقدام کند.

یکی از تغییرات مهمی که اپل در محصولات جدید خود ارائه کرده عدم ارائه هدفون و شارژر در جعبه‌های آیفون است. اپل دلیل خود را کمک به حفظ محیط زیست اعلام کرده است. ارائه کمتر لوازم جانبی رایگان به همراه گوشی به معنی استفاده کمتر از مواد مورد نیاز برای ساخت آن‌ها است. تا پیش از این جعبه آیفون جدید شامل یک گوشی آیفون و یک کابل لایتنینگ به USB-C است.

این رویکرد اپل بسیار خوب به نظر می‌آید ولی انتظار می‌رفت این شرکت قدمی فراتر بردارد و با حذف لایتنینگ، جایگزینی و استفاده از USB-C را به‌طور کامل بپذیرد. در واقع کابل لایتنینگ به USB-C به کابل USB-C به USB-C تبدیل شده و بهاین ترتیب قابلیت شارژ تمام دستگاه‌های الکترونیکی را شامل می‌شد.

تحلیلگران بر این باورند که اپل می‌توانست با حذف لایتنینگ، زباله‌های زیست محیطی را کاملاً حذف کند. این تغییر شاید از دید کاربران خیلی ناچیز باشد ولی شامل حجم وسیعی از کابل می‌شود که با در نظر گرفتن اینکه سال گذشته 200 میلیون آیفون فروخته شده، حجم قابل توجهی است.

ممکن است این طور به نظر برسد که شارژرها حجم کمی از زباله‌های الکترونیکی را تشکیل دهند ولی بر اساس معیار جهانی ده‌ها هزار تن در یک سال به حساب می‌آید. به همین دلیل تصمیم‌های اپل تأثیر به سزایی در سایر صنایع می‌گذارد.

می‌توان گفت در سال 2020 میلادی USB-C تقریباً استاندارد جهانی اتصال سیمی محسوب می‌شود. برای همه وسایل الکترونیک از ایرپاد و هدفون تا آیپد و لپ تاپ و سایر اکسسوری‌ها و حتی کنسول‌های بازی ایکس باکس سری ایکس و اس و PS5 که ماه آینده نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

شارژ باتری با درگاه USB-C در حال تبدیل به یک امر عادی است. شارژرها خیلی کوچک و فوق‌العاده قدرتمند با توان 100 وات می‌شود. یک باتری قدرتمند یا یک شارژر به اندازه یک کارت بازی گاهی می‌تواند برق لپ تاپ، تبلت و گوشی را هم‌زمان تأمین کند.

نکته دیگر اینکه اگر اپل شارژ بی‌سیم مگ سیف را اضافه کرده پس کابل لایتنینگ به USB-C به چه دلیل هنوز هست.

استدلال اپل در مورد حذف لایتنینگ چیست؟

 اپل اوایل امسال بیانیه‌ای در مورد موضوع تعویض اتصال دهنده‌های USB-C ارائه داد که پاسخ اپل به تلاش‌های اتحادیه اروپا برای تعیین یک شارژر مشترک برای همه تلفن‌های هوشمند بود. اپل معتقد است که تغییر به USB-C ممکن است برای محیط زیست بدترین اقدام باشد زیرا باید صدها میلیون اکسسوری لایتنینگ منسوخ شود. در واقع اپل اشاره می‌کند به اینکه با حذف این گزینه باید صدها میلیون دستگاه و اکسسوری فعال را که توسط مشتریان در سراسر جهان استفاده می‌شود را منهدم کنند که این حجم بی‌سابقه‌ای از زباله‌های الکترونیکی تولید کرده و موجب آسیب‌های زیادی به محیط زیست می‌شود. همچنین تخمین زده شده که اپل در حدود 2 میلیارد آداپتور و میلیاردها شارژر شخص ثالث در سرتاسر جهان دارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420