لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا اپل به خاطر محیط زیست اقدام به حذف شارژر آیفون 12 کرد؟

آیا اپل به خاطر محیط زیست اقدام به حذف شارژر آیفون 12 کرد؟

 حذف شارژر آیفون 12 و اپل واچ سری 6 یکی از مسائلی است که در طول چند هفته گذشته سروصدای زیادی میان کاربران به وجود آورده است.

اپل در نهایت شایعات مربوط به حذف آداپتور آیفون 12 و اپل واچ سری 6 را در جریان کنفرانس‌های سپتامبر و اکتبر 2020 خود تائید کرد و مشخص شد که دیگر این محصولات را در جعبه آیفون‌ها عرضه نمی‌کند.

اپل در جریان هر دو کنفرانس از زبان لیزا جکسون مدیر بخش مدیریت منابع زیست محیطی خود ادعا کرد که حذف شارژر را به خاطر حفظ محیط زیست انجام داده است. حال سؤال اصلی این است که آیا ادعای اپل مبنی بر حذف شارژر آیفون 12 آن هم به خاطر حفظ منابع طبیعی ادعایی درست است یا اپل این کار را صرفاً به خاطر سود تجاری کرده است.

وب سایت The Verge در مقاله‌ای طولانی اقدام به بررسی این موضوع کرده است و با استدلال‌های ویژه اعلام کرده که شرکت اپل فقط و فقط به دلیل کاهش هزینه‌های ناشی از ساخت و تولید آیفون 12 و اپل واچ سری 6 اقدام به حذف این اکسسوری‌ها از بسته بندی‌های رسمی کرده است.

The Verge برای ادعای خود چند دلیل نیز آورده است که برخی از آن‌ها شامل این موارد می‌شود:

هدف زیست محیطی اپل بیهوده است

The Verge اعلام کرده که حذف اکسسوری از جعبه آیفون‌ها بدون شک میزان تولید این محصولات را از بین نمی‌برد. چرا که همچنان کاربران باید این محصولات را به صورت جداگانه خریداری کنند و خرید جداگانه هندزفری و شارژر آیفون 12 عملاً هدف زیست محیطی اپل را بیهوده و خنثی می‌کند. 

استفاده از 5G انگیزه‌ای برای کاهش هزینه‌ها

شرکت اپل قطعاً هزینه بیشتری برای ساخت آیفون‌های سری 12 کرده است. استفاده از سیستم ارتباطی 5G در کنار تعبیه پول‌های OLED در سری‌های میان رده، باعث افزایش هزینه تولید شده است. با این حال اپل تنها 100 دلار قیمت آیفون‌های میان رده خود را نسبت به سال گذشته افزایش داده و مدل‌های رده بالای خود را همچنان با همان قیمت سابق آماده عرضه کرده است. این موضوع به معنای آن است که اپل برای عرضه قابلیت 5G نیاز به جبران هزینه‌ها داشته و با حذف آداپتور و هندزفری از بسته بندی تا حدودی این موضوع را جبران کرده است. 

هدف زیست محیطی اپل به محیط زیست آسیب میزند


هنوز بسیاری از افراد هندزفری و آداپتور را به صورت جداگانه خریداری می‌کنند، خرید جداگانه این محصولات اضافه شدن یک بسته بندی کاغذی یا مقوایی بیشتر به ازای هر یک از این محصولات، در حقیقت اپل با انجام این کار، برخلاف هدف مورد ادعا میزان تولید کربن را از طریق افزایش تولید بسته بندی‌ها افزایش داده و حتی میزان گازهای گلخانه‌ای بیشتری را نیز تولید کرده است. 

کاهش هزینه حمل و افزایش فروش آیفون‌ها


یکی از انگیزه‌های دیگر اپل برای کاهش و حذف اکسسوری‌ها از جعبه، مربوط به کاهش هزینه حمل و افزایش میزان عرضه در بازار است. بودن یا نبودن شارژر و هندزفری تأثیر در قیمت نهایی مصرف کننده نداشته، اما اپل این بار هزینه کمتری را برای حمل و عرضه آیفون‌ها در سراسر جهان می‌پردازد. «سارا بهداد» استاد علوم مهندسی محیط زیست در دانشگاه فلوریدا اعلام کرده که طبق بررسی‌های اولیه او، اپل با کوچک‌تر کردن بسته بندی، توانسته با هزینه‌ای یکسان 70 درصد آیفون بیشتری را با یک پالت حمل و نقل آماده انتقال به سراسر جهان کند. البته اپل همچنان با این کار توانسته میزان آیفون بیشتری را آماده تولید کند که به خودی خود باعث افزایش هزینه‌ها شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373