لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مدیر اپل در مورد تراشه A14 با طراحی اپل سیلیکون توضیح می‌دهند

مدیر اپل در مورد تراشه A14 با طراحی اپل سیلیکون توضیح می‌دهند

 یکی از مدیران اپل در آستانه معرفی و رونمایی از محصولات جدید، درباره چیپ A14 و رویکردی که نسبت به طراحی اپل سیلیکون وجود داشته صحبت کرده است.

پس از معرفی آیپد ایر و تراشه A14 در رویداد WWDC 2020 و حالا رونمایی از آیفون 12 در کنفرانس پیش رو، مدیران اپل تصمیم به یک نشست گرفته‌اند که پیرامون فناوری A14 و طراحی اپل سیلیکون و استراتژی کلی شرکت نسبت به آن بحث کنند.

اخیراً سایت خبری Engadget با« Tim Millet» معاون معماری پردازنده‌های اپل و « Tom Boger» مدیر ارشد بازاریابی محصولات مک و آیپد مصاحبه‌ای پیرامون توانایی بالای اپل بر شخصی سازی تراشه A14و تمرکز بر کارایی و عملکرد آن برگزار کرده‌اند.

تراشه 5 نانومتری فضای خیلی کمی را اشغال می‌کند و فرایند تولید تراشه 5نانومتری این امکان را فراهم می‌کند تا قابلیت‌های بیشتری به چیپ A14 نسبت به عملکرد CPU و GPU قدیمی اختصاص یابد.

تراشه A14 با طراحی اپل سیلیکون دارای موتور عصبی و 16 هسته به همراه توانایی اجرای 11 تریلیون عملکرد در ثانیه است که تقریباً دو برابر شبکه عصبی در A13 است.

تیم میلت گفت ما فرصتی را در اختیار داشتیم تا کارهایی انجام دهیم که با CPU معمولی امکان نداشت. از نظر تئوری می‌توانید کارهای زیادی را در Neural Engine و در فضای GPU انجام دهید ولی در عمل نمی‌توان در یک محفظه بسته و حرارتی آن را انجام دهید.

میلت و باگر بحث را به سطح وسیع‌تری کشاندند در این خصوص که تیم معماری تراشه اپل درباره سبد محصولات اپل چگونه فکر می‌کنند که تراشه ساخته شده را بتوانند نه تنها در یک محصول بلکه در طول زمان در سایر محصولات استفاده کنند.

این مدیر شرکت اپل گفت ما می‌خواهیم مطمئن شویم که وقتی یک CPU می‌سازیم آن را فقط برای یک نسل نمی‌سازیم. این مسئله را می‌توان تصور کرد که چیپست گوشی پرچم‌دار اپل را بتوان برای سایر محصولات اپل استفاده کنند. ذکر این نکته مهم است که کامپیوتر مک با پردازنده اپل سیلیکون به‌زودی عرضه می‌شود و می‌توان شاهد نتایج بیشتری از تیم تولید تراشه بود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420