لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا اپل برای عرضه قابلیت تشخیص اکسیژن خون در اپل واچ نیاز به تأییدیه FDA ندارد

چرا اپل برای عرضه قابلیت تشخیص اکسیژن خون در اپل واچ نیاز به تأییدیه FDA ندارد

 اپل در جریان سپتامبر 2020 میلادی از اپل واچ سری 6 با قابلیت تشخیص اکسیژن خون رونمایی کرد، اما این بار این شرکت برخلاف آنچه در قابلیت ECG دیده شد، نیازی به تأییدیه FDA نداشت. حال سؤال اصلی این است که چرا اپل برای ارائه این قابلیت نیازی به دریافت مجوزهای قانونی نداشته است؟

وب سایت The Verge اعلام کرده که ابزارهای پزشکی، نظیر پالس اکسی‌مترهایی که در اپل واچ سری 6 تعبیه شده‌اند، مشمول قوانین کلاس 2 در دسته بندی ابزارهای پزشکی FDA می‌شوند. این موضوع به معنای آن است که اپل برای عرضه پالس اکسی‌متر در اپل واچ و ارائه قابلیتی نظیر تشخیص سطح اکسیژن خون کاربر نیازی به تأییدیه FDA ندارد.

اپل به همین دلیل نیز نیازی به تجاری سازی این قابلیت به عنوان یک امکانات پزشکی نداشته است. در بخشی از اسناد پشتیبانی شرکت اپل، به وضوح اعلام کرده که اندازه گیری سطح اکسیژن خون، برای انجام کارهای پزشکی نیست و تائید کرده که این قابلیت صرفاً برای «سلامت عمومی» ارائه شده است.

البته اپل این قابلیت را تنها در 100 کشور ارائه داده و با محدودیت ویژه‌ای ارائه می‌دهد. با این حال شرکت اپل اعلام کرده که این قابلیت برای تشخیص زودهنگام بیماری‌ها کاربردی است و کاربران می‌توانند از آن برای حفظ سلامت خود استفاده کنند. اپل ادعا کرده که اپل واچ سری 6 با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند به‌صورت زودهنگام اقدام به تشخیص ابتلا به کووید 19 کنند.

همچنین این قابلیت دقت بالایی ندارد، بر اساس ادعای اپل، قابلیت تشخیص اکسیژن خون در اپل واچ روی پوست دست دارای تتو یا در معرض آب سرد به درستی کار نمی‌کند و ممکن است نتایجی با دقت بسیار کمتر را به کاربران نشان دهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420