لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل به دنبال توسعه قابلیت ترمیم و تعمیر خودکار نمایشگر آیفون تاشونده

اپل به دنبال توسعه قابلیت ترمیم و تعمیر خودکار نمایشگر آیفون تاشونده

شرکت اپل به دنبال توسعه راهکاری برای توسعه قابلیت ترمیم و تعمیر نمایشگر آیفون تاشونده به صورت خودکار است.

بر اساس گزارش وب سایت The Verge، پتنت جدید اپل که روز گذشته منتشر شده از ایده گوشی هوشمند تاشونده سخن به میان آورده که شامل یک صفحه نمایشگر با قابلیت ترمیم خودکار است. در این روش تعمیر نمایشگر آیفون به طور خودکار انجام می‌شود که به دستگاه اجازه می‌دهد تا فرورفتگی یا خراش روی صفحه را از بین ببرد. این اختراع توسط اپل در ژانویه ثبت شده است.

اپل در ثبت اختراع خود، مفهومی را توضیح داده که بدون دخالت دست کاربر، دستگاه خودش را تعمیر می‌کند. برای تعمیر نمایشگر آیفون تاشونده به لحاظ تئوری از قابلیت فعال شدن خودکار استفاده می‌شود. زمانی که دستگاه در حال شارژ باشد یا در یک برنامه از پیش تعیین شده قرار داشته باشد، دستگاه می‌تواند از گرما، نور و جریان برق برای ترمیم لایه محافظ بالای صفحه استفاده ‌کند.

به طور فرضی تصور می‌شود که قسمت بالایی نمایشگر دستگاه احتمالاً شامل یک لایه الاستومر( پلیمری با قابلیت کشسانی بالا) است که قابلیت از بین رفتن و دوباره بازسازی شدن را دارد و برای محافظت و نگهداری از عملکرد داخلی حساس یک دستگاه به کار می‌رود. به طور فرضی ماده مورد نظر برای این مفهوم موجب دوام بیشتر پوشش کلی صفحه تاشونده می‌شود.

برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ و موتورولا تا به حال سبک‌های مختلفی از گوشی تاشونده را ارائه کرده‌اند اما اپل با نوآوری و قابلیت ترمیم خودکار در گوشی تاشونده خود تلاش دارد تا منحصر به فرد بودن محصول خود را تائید می‌کند.

اولین گوشی تاشونده سامسونگ با مشکل دوام صفحه نمایش مواجه شد. همچنین فناوری ترمیم خودکار اولین بار در یک مدل گوشی هوشمند G Flex از برند LG و در سال ۲۰۱۳ دیده شد. در گوشی ال جی روکش عقب دستگاه خاصیت ترمیم خودکار داشتهکه قرار بوده خراش‌های جزئی مثل خراش چاقو را ترمیم کند. البته این محصول در دوره آزمایشی نتوانست خراش ناشی از کلید را ترمیم کند و فقط برش کاغذ را ترمیم کرد.

در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر عرضه گوشی تاشونده با خاصیت ترمیم خودکار آن هم توسط شرکت اپل وجود ندارد؛ اما اپل سال‌هاست که آن را در برنامه‌ کاری خود داشته است 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420