لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سامانه شاد چیست | نصب سامانه شاد مدارس برای آیفون و لپ تاپ ویندوز تحت وب

سامانه شاد چیست | نصب سامانه شاد مدارس برای آیفون و لپ تاپ ویندوز تحت وب

آموزش نصب و رفع مشکل سامانه شاد تحت وب ✦️ احراز هویت سامانه شاد مدارس ✦️ آیا اینترنت سامانه شاد رایگان است  ✦️ چگونه سامانه شاد را نصب کنیم

سامانه شاد خدمات آنلاین مربوط به مدرسه‌ها است که بسیاری از دانش آموزان امروزه از آن استفاده می‌کنند. نصب و احراز هویت در سامانه شاد مدارس یکی از کارهایی است که دانش آموزان به آن نیاز دارند و البته سؤال‌های زیادی نیز در مورد آن دارند.

سامانه شاد در حال حاضر یکی از گسترده‌ترین سرویس‌های ایرانی به حساب میاید که همراه اول آن را برای وزارت آموزش و پرورش آماده عرضه کرده و بیشتر از 14 میلیون نفر در آن عضو هستند. آغاز فصل مدارس باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان نیاز به استفاده از آن داشته باشند و باید اقدام به نصب سامانه شاد و احراز هویت در آن کنند.

در این مطلب هر آنچه باید از سامانه شاد بدانید را گرد هم خواهیم آورد و اطلاعاتی کامل از آن را به شما ارائه خواهیم داد. با اپل اِن آی سی همراه باشید.

سامانه شاد چیست ؟

نام این سامانه «شبکه اجتماعی دانش آموزان» است که با نام مخفف یعنی «شاد» از آن یاد می‌کنند.

هدف این سامانه، ساماندهی سیستم آموزش مجازی به دانش آموزان و معلمان است و توسط وزارت آموزش و پرورش توسعه و عرضه شده است.

سامانه شاد، امکان برقراری ارتباط معلمان با دانش آموزان را فراهم کرده است. در این سامانه، معلم‌ها می‌توانند پیام‌های مختلف خود را به صورت تصویری، صوتی یا متنی به دانش آموزان ارسال کنند.

این قابلیت به این منظور در نظر گرفته شده تا معلم‌ها امکان برقراری ارتباط با دانش آموزان و ارسال محتوای آموزشی را به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری داشته باشند. سامانه همچنین امکان حضور غیاب را به معلمان و دانش آموزان ارائه می‌دهد.

آیا سامانه شاد تصویری است ؟

سامانه شاد امکان برقراری ارتباط و ارسال پیام به صورت تصویری، صوتی و متنی را برای معلم‌ها و دانش آموزان فراهم کرده است. در این سامانه دانش آموزان و معلمان در یک کلاس مشترک عضو شده و پس از آن اقدام به تبادل پیام‌ها به صورت رسانه‌ای یا متنی خواهند کرد.

رابط کاربری سامانه شاد همانند نرم افزارهای پیام رسان است و به همین دلیل می‌توان از آن برای تبادل نظرات در حوزه مربوط به کلاس استفاده کرد.

در این سامانه محتوای آموزشی از طرف آموزش و پرورش و مدرسه نیز به صورت لایو قرار میگیرد.

در سامانه شاد آموزش‌ها به چه صورت انجام می‌گیرد؟

در سامانه شاد معلم‌ها و دانش آموزان می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت اقدام به عضویت در یک کلاس مشترک کرده و از آن طریق معلم‌ها می‌توانند محتوای آموزشی را به صورت متن، پیام صوتی و تصویری برای دانش آموزان ارسان کنند. پیام‌های چند رسانه‌ای اساس کار این سامانه به حساب میاید.

برخی از آموزش‌های ارائه شده در سامانه شاد از طرف آموزش و پرورش و برخی دیگر از طرف معلمان مدرسه‌ها منتشر می‌شود.

آیا اینترنت سامانه شاد رایگان است ؟

با توجه به ادعای وزارت آموزش و پرورش تعرفه اینترنت سامانه شاد به صورت ویژه بررسی شده است. همچنین گفته شده که اینترنت سامانه شاد طی دستور رئیس جمهور کاملاً رایگان خواهد بود.

همچنین گفته شده که قرار است سیم کارت‌های دانش آموزی که با عنوان سیم کارت شاد شناخته شده میان دانش آموزان و دیگر کاربران این سامانه، نظیر معلم‌ها توزیع شود. دریافت سیم کارت شاد قرار است برای معلمان و دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی امکان پذیر باشد.

با توجه به ادعای وزیر ارتباطات و فناوری بسته‌های ویژه‌ای برای دسترسی به این سامانه در نظر گرفته شده است که احتمالاً شامل بسته‌های 20 گیگابایتی سه ماهه برای استفاده از سامانه شاد خواهد بود.

وزیر ارتباطات همچنین خبر از رایزنی دولت با اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای ارائه بسته اینترنتی شاد داده است.

برخی از کاربران البته اعلام کرده‌اند که در بخش لایو سامانه شاد که به صورت تصویری از آن استفاده می‌کنند، مصرف اینترنت به صورت عادی حساب می‌شود. برخی دیگر نیز اعلام کرده‌اند که مصرف اینترنت سامانه شاد نسبتاً بالا است و بهتر است از بسته‌های مقرون به صرفه یا اینترنت خانگی استفاده کنند.

چطور سامانه شاد را نصب کنیم ؟

روند نصب سامانه شاد در دستگاه‌های مختلف تا حدودی متفاوت است. سامانه شاد می‌تواند از طریق اپلیکیشن در سیستم عامل اندروید نصب شود.

 کاربران کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز و سیستم عامل مک او اس نیز می‌توانند از نسخه وب این سامانه به نشانی web.shad.ir استفاده کنند.

نصب سامانه شاد در آیفون و آیپد نیز از طریق نسخه وب خواهد بود و کاربران این دستگاه‌ها ابتدا باید مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس را نصب کنند.

به طور کل، سامانه شاد از طریق مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس و اپرا قابل استفاده است.

آموزش نصب سامانه شاد در اندروید

برای نصب سامانه شاد در اندروید، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • به وب سایت رسمی این سامانه به نشانی shad.ir مراجعه کنید.
  • گزینه «دانلود نسخه اندروید» را بزنید
  • فایل apk مربوطه که با نام Shad نوشته شده را دانلود کنید. (حجم این نرم افزار بین 35 تا 40 مگابایت است، پس از آزاد بودن فضای داخلی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید)
  • روی فایل apk ضربه بزنید تا اپلیکیشن نصب شود

نکته مهم: اگر پس از دانلود امکان نصب اپلیکیشن را نداشتید، به «تنظیمات» (Settings) مراجعه کنید، در بخش «امنیت و حریم شخصی» (Privacy and Security) تیک مقابل گزینه «نصب از منابع ناشناس» (Install from Unknown Source) را بزنید. به یاد داشته باشید که عبارت‌های فوق در بخش تنظیمات ممکن است بر اساس برند تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی شما، کمی متفاوت باشند.

آموزش نصب سامانه شاد برای آیفون

سامانه شاد ایفون را نیز پشتیبانی می‌کند، با این حال کاربران آیفون یا آیپد باید از نسخه وب این سامانه استفاده کنند. در استفاده از سامانه شاد برای آیفون کافی است از نصب بودن مرورگر کروم فایرفاکس یا اپرا روی آیفون یا آیپد اطمینان حاصل کنید.

برای نصب این مرورگرها کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از برقراری ارتباط آیفون یا آیپد به اینترنت همراه یا وای فای اطمینان حاصل کنید
  2. وارد App Store شوید
  3. نام مرورگر مورد نظر را در بخش جست و جو بنویسید. به عنوان مثال Firefox، Google Chrome یا Opera
  4. با فشار دادن دکمه Get مرورگر را دانلود و نصب کنید

پس از نصب مرورگر، آن را باز کرده و به نشانی shad.ir مراجعه کنید و گزینه «دانلود نسخه وب» را بزنید تا وارد سامانه شاد شوید.

آموزش نصب سامانه شاد برای کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز یا مک

برای استفاده از سامانه شاد در کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز یا مک کافی است مرورگر اینترنتی خود را باز کرده و به نشانی shad.ir بروید. در این بخش گزینه «دانلود نسخه وب» را انتخاب کنید و وارد سامانه شاد تحت وب شوید.

راه اندازی سامانه شاد

پس از ورود به سامانه شاد از طریق دستگاه‌های مختلف که در بالا توضیح داده شد، می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن و کد ملی خود احراز هویت را انجام داده و از آن استفاده کنید.

به طور کل مراحل راه اندازی سامانه شاد به این صورت است:

  • از طریق روش‌های فوق که برای پلتفرم‌های مختلف توضیح داده شد، وارد سامانه شاد شوید
  • پس از ورود، شماره تلفن خود را وارد کنید. به یاد داشته باشید که حتماً باید آن شماره تلفنی را ارائه دهید که مدرسه همراه با کد ملی شما در «سامانه سناد» آن را به ثبت رسانده است، در غیر این صورت برای احراز هویت با مشکل مواجه خواهید شد
  • کد تائید دریافتی را به سامانه ارائه دهید
  • وارد بخش ورود مدیر/معلم/دانش آموز شوید
  • عنوان خود را از میان مدیر، معلم یا دانش آموزش مشخص کنید
  • گزینه افزودن دانش آموز یا مدیر و معلم را بزنید
  • گزینه انجام احراز هویت در سامانه شاد را بزنید
  • دستگاه شما وارد مرورگر خواهد شد یا یک تب جدید را باز خواهد کرد
  • اطلاعات هویتی خود را در این بخش که شامل کد ملی، سریال شناسنامه (سری حروفی و عدد به همراه خود سریال)، تاریخ تولد را وارد کنید و در نهایت با وارد کردن کد امنیتی مراحل را پشت سر بگذارید
  • حال دوباره به سامانه شاد بازگردید و گزینه ورود دانش آموز را بزنید
  • گزینه لیست دانش آموزان را بزنید
  • نام خود را در میان لیست انتخاب کنید
  • حال می‌توانید کلاس‌هایی که مدرسه برای شما در نظر گرفته را مشاهده کرده و در آن‌ها شرکت کنید

اطلاعات لازم برای احراز هویت در سامانه شاد چیست؟

برای احراز هویت در سامانه شاد باید شماره تلفنی که مدرسه از شما در «سامانه سناد» به ثبت رسانده را به همراه کد ملی، سریال شناسنامه و تاریخ تولد در اختیار داشته باشید.

چرا در سامانه شاد احراز هویت نمیشه ؟

سؤال بسیاری از کاربران این است که چرا در سامانه شاد نمیتونم احراز هویت کنم که در پاسخ باید گفته که عمده مشکل عدم احراز هویت در سامانه شاد مربوط به ارائه یک شماره تلفن متفاوت نسبت به آن چیزی است که به مدرسه از خود ارائه داده‌اید.

شماره تلفنی که مدرسه شما همراه با کد ملی به ثبت رسانده باید مطابق یکدیگر باشند. اگر از این موضوع به طور دقیق اطلاع ندارید، می‌توانید با مدرسه تماس گرفته و اطلاعات به ثبت رسیده از شما توسط مدرسه را بررسی کنید.

علاوه بر این، باید به یاد داشته باشید که اطلاعات احراز هویت در سامانه شاد شما باید دقیق باشد، پس در وارد کردن مواردی نظیر کد ملی یا سریال شناسنامه و تاریخ تولد دقت کنید.

اگر همچنان با احراز هویت سامانه شاد مشکل دارید، حتماً با مدرسه تماس بگیرید و اطلاعات خود را با مسئولان بررسی کنید.

چرا سرعت سامانه شاد کند است؟

برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که سرعت ارسال یا دریافت پیام در سامانه شاد بسیار کم است. این مشکل حتی در زمانی که کاربران از اینترنت پر سرعت استفاده می‌کنند نیز وجود دارد و هنوز این مشکل برطرف نشده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420