لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کپی از ایرپاد کار دست هندزفری‌های وان پلاس داد

کپی از ایرپاد کار دست هندزفری‌های وان پلاس داد

هندزفری‌ها‌ برند چینی وان پلاس به این دلیل که کپی ایرپاد بودند توسط مأموران گمرک فرودگاه آمریکا توقیف شدند.

خبرگزاری The Verge اعلام کرده که ماه گذشته مأموران گمرک و مرزبانی ایالات متحده آمریکا در فرودگاه جان اف کندی ۲۰۰۰ قطعه هندزفری تمام بی‌سیم برند چینی وان پلاس را توقیف کردند. این محصول به لحاظ فیزیکی بسیار شبیه محصولات اپل بوده و به جرم کپی ایرپاد توقیف شده بود.

ماجرا از این قرار بود که افسران گمرک و مرزبانی ایالات متحده (CBP) در فرودگاه متوجه محموله‌ای از هندزفری‌هایی شدند که بسیار شبیه به ایرپاد اپل بود ولی لوگوی یا نام تجاری اپل را نداشت. بعد از بررسی‌ها مشخص شد که قیمت هر واحد از این هندزفری‌ها ۷۹ دلار است که در مجموع محموله‌ای به ارزش ۱۵۸ هزار دلار می‌شد؛ ولی به اشتباه قیمت ۳۹۸ هزار دلار ارزش گذاری شده‌ بودند. این موضوع باعث شک کردن افسران به محموله و توقیف آن شد.

اما موضوع به اینجا ختم نشد؛ ظاهراً بخت با وان پلاس یار بود و با یک اشتباه از طرف CBP همه چیز به نفع وان پلاس تمام شد. CBP این عمل افسران و محموله تقلبی را در خبرگزاری‌ها منتشر کرد و همه چیز تغییر کرد. با تبلیغ این محصول به عنوان کپی ایرپاد توجه کاربران به خرید این محصولات جلب شد.

نکته قابل توجه این است که این مدل هندزفری بسیار شبیه ایرپاد بودند و وقتی بازار با کمبود ایرپادهای اپل مواجه شد، در کمترین زمان ممکن این محصولات در بسیاری از فروشگاه‌ها مثل وال مارت به فروش رفتند. 

البته سخنگوی CBP سعی کرد به واکنش مردم به این موضوع جواب بدهد. او گفت مارک تجاری یک محصول ظاهراً باید نشان دهنده همان محصول باشد، اما هندزفری‌های وان پلاس به لحاظ فیزیکی هیچ ارتباطی با تصاویر و زبان نوشته شده روی جعبه نداشتند. این محصول با برند وان پلاس بوده ولی بسیار شبیه ایرپاد بود.

وان پلاس هم از خود دفاع کرده و بیانیه گمرک را تکذیب کرده و اعلام کرده که روی محصولش نام تجاری یا لوگوی اپل را ثبت نکرده است.

موضوع مهم دیگر این است که اپل هیچ اقدام قانونی علیه وان پلاس انجام نداده و همچنان ایربادهای تقلبی در حال فروش هستند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420