لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پتنت جدید اپل برای مقابله با آب خوردگی آیفون ۱۲

پتنت جدید اپل برای مقابله با آب خوردگی آیفون ۱۲

 شرکت اپل پتنتی را به ثبت رسانده که به احتمال وجود خاصیت مقاومت در برابر آب خوردگی آیفون ۱۲ قوت می‌دهد.

شواهد موجود نشان می‌دهد که سیستم مقاومت در برابر آب خوردگی آیفون ۱۲ شبیه همان سیستم در اپل واچ سری ۲ و مدل‌های جدیدتر از آن است. در این سیستم اسپیکر و یک ماژول سنسور با ماده‌ای هیدروفوبیک پوشانده شده که برای دفع آب استفاده می‌شود. این سیستم، مقاومت آیفون را در برابر ‌آب بیشتر کرده و از خراب شدن اسپیکرها بعد از تماس با مایعات جلوگیری می‌کند. این سیستم حتی می‌تواند حضور کریستال‌های املاح یا نمک موجود در آب شور بر روی حفاظ‌های توری آکوستیک را تشخیص دهد و از رسوب آن‌ها جلوگیری کند.

بر اساس پتنت ثبت شده، وقتی دستگاه‌هایی مثل آیفون در معرض آب شور قرار می‌گیرند، سیستم انواع مایعات مثل آب تازه، آب نمک، گاز و غیره امکان خروج سریع‌تر را دارند. برای مثال در طول موج سواری کاربر همراه آیفون، ممکن است کریستال‌های موجود در آب شور روی حفاظ‌های توری آکوستیک باقی مانده باشد. با بخار شدن آب موجود، دیافراگم این سیستم فعال شده و بلورهای آب شور را از این قسمت خارج می‌کند.

ویژگی مقاومت در برابر آب خوردگی در اپل واچ سری ۲، از اجزا داخلی دستگاه محافظت می‌کند. در این سیستم آبی که داخل بلندگو یا اسپیکر رفته، خارج می‌شود.

سیستم مقاومت در برابر آب خوردگی اپل واچ بر اساس لرزش اسپیکر عمل کرده و با ایجاد صدای خاصی، آب را بیرون می‌ریزد. این ویژگی از این جهت اهمیت دارد که کاربر می‌تواند بدون نگرانی از اپل واچ در محیط‌های دارای رطوبت بالا استفاده کند.

همان طور که اپل به طور واضح اشاره کرده است احتمالاً مشخصه مقاومت در برابر آب خوردگی در آیفون ۱۲ به کار رفته است. اپل یک پتنت جدید ثبت کرده که این ویژگی را دقیقاً نشان می‌دهد. این پتنت در سال ۲۰۱۹ توسط اپل ثبت شده ولی اخیراً توسط اداره ثبت اختراعات و نشان تجاری آمریکا منتشر شده است.

با این حال برنامه مشخصی برای نشان دادن این سیستم در مدل آیفون جدید در دست نیست. نکته مهم این است که اپل سالیانه صدها پتنت را ثبت می‌کند که همه آن‌ها را در محصولاتش به کار نمی‌برد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420