لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تولید انبوه تراشه A14X برای کامپیوترهای مک و آیپد پرو

تولید انبوه تراشه A14X برای کامپیوترهای مک و آیپد پرو

 دیجی تایمز در گزارش اخیر خود اعلام کرده که اپل تراشه ۵ نانومتری A14x را در سه ماهه آخر سال جاری میلادی به تولید انبوه می‌رساند. این تراشه اولین بار برای کامپیوترهای اپل سیلیکون و نسل جدید آیپد پرو طراحی شده است.

منابع آگاه صنعتی خبر می‌دهند که اپل تولید انبوه چیپ‌های ۵ نانومتری خود یعنی تراشه A14X را از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد کرد. بر اساس تخمین‌های انجام شده، تولید این تراشه‌ها به ماهانه به ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ واحد برسد. اپل در حال آماده سازی خود برای عرضه نسل جدید مک بوک و آیپد پرو مبتنی بر پردازشگر ARM است. این پردازشگر بر مبنای فناوری 5 نانومتری توسط کارخانه تایوانی TSMC ساخته خواهد شد.

سال گذشته این کارخانه تایوانی از سرمایه ۲۵ میلیارد دلاری برای تولید پردازشگر جدید 5 نانومتری اپل خبر داد و تلاش می‌کند همچنان به عنوان تنها تأمین کننده پردازشگر اپل باقی بماند. خبرگزاری The China Times گزارش داده که اولین پردازشگر اپل سیلیکون 5 نانومتری توسط کارخانه TSMC برای مک بوک فوق سبک ۱۲ اینچی همراه با دوام باتری ۱۵ تا ۲۰ ساعت تا آخر سال جاری عرضه خواهد شد.

گزارش‌های منتشر شده از منابع چینی بر این تأکید دارند که در مک بوک ۱۲ اینچی و آیفون ۱۲ از تراشه A14X 5 نانو متری استفاده خواهد شد و پروژه تولید این چیپ‌ها با نام رمز «Tunga » تا آخر سال آغاز می‌شود.

اپل در «کنفرانس توسعه دهندگان جهانی» که در ماه ژوئن برگزار شد، اعلام کرد طی دو سال آینده پردازنده مک بوک‌های مبتنی بر Intel x86 به پردازنده اپل سیلیکون مبتنی بر ARM منتقل خواهد شد. بلومبرگ گفته است که اپل اخیراً در حال توسعه حداقل سه پردازنده مک بر مبنای تراشه A14X است. همچنین اپل اعلام کرده در حال بررسی معماری تراشه‌های A15 با بیش از ۱۲ هسته برای مک بوک‌های نسل‌های بعدتر است.
شایعات نشان می‌دهد که اپل قصد دارد آیپد پرو ۹/۱۲ اینچی رده بالا با نمایشگر «مینی ال ای دی» را طی همکاری با شرکت Innulux تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ عرضه کند. اپل قصد داشت این دستگاه را تا پاییز سال ۲۰۲۰ عرضه کند ولی به دلیل بحران جهانی کرونا قادر به این کار نیست و چندین منبع آگاه خبر از عرضه آن در سال ۲۰۲۱ می‌دهند. گزارش‌های دیگر منتشر شده، نشان داده‌اند که فرایند تولید و بررسی آیپد پرو جدید از ماه ژوئن آغاز شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373