لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

میلیون‌ها نفر هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنند

میلیون‌ها نفر هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنند

 نزدیک به پنج سال از معرفی ویندوز 10 توسط مایکروسافت می‌گذرد و حالا مشخص شده که تنها 60 درصد از کاربران از این سیستم عامل استفاده می‌کنند و میلیون‌ها نفر با ویندوز XP کارهای خود را انجام می‌دهند.

ویندوز XP سال 2001 معرفی شد و در حال حاضر بیش از 19 سال از زمان عرضه آن می‌گذرد و هنوز بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش NetMarketShare ماه گذشته 1.26 درصد تمام کامپیوترهای دسکتاپ در سراسر جهان هنوز از این سیستم عامل 19 ساله استفاده می‌کنند.

جالب است که تعداد استفاده کنندگان از ویندوز XP حتی از تعداد کاربران ویندوز 8 و ویستا که به ترتیب 0.57 و 0.12 درصد از کاربران دستگاه‌های دسکتاپ را تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که ویندوز XP در آوریل 2014 به طور کامل از چرخه پشتیبانی مایکروسافت خارج شد و حالا نزدیک به شش سال است که این سیستم عامل، یک محصول باستانی به حساب میاید.

با توجه به اطلاعات آماری منتشر شده و تخمین‌هایی که بر اساس آن محاسبه شده، می‌توان گفت که 1.26 درصد از دستگاه‌های دستگاه که از ویندوز XP استفاده می‌کنند، شامل 25.2 میلیون کامپیوتر دسکتاپ می‌شوند. به طور کل نزدیک به دو میلیارد کامپیوتر دسکتاپ در سراسر جهان در حال استفاده هستند که بخش قابل توجهی از آن‌ها از سیستم عامل‌های باستانی استفاده می‌کنند.

گفتنی است که استفاده از سیستم عامل‌های قدیمی که پشتیبانی‌های نرم افزاری و امنیتی را دریافت نمی‌کنند، باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای کاربران خواهند شد. در سال 2017 یک باج افزار به نام واناکرای که ریشه آن به کره شمالی مربوط بود، بسیاری از کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 7 و ویندوز XP را تحت تأثیر قرار داد که این موضوع حتی باعث شد تا شرکت مایکروسافت آپدیت‌های امنیتی جدیدی را برای این دو سیستم عامل از رده خارج شده ارائه دهد.

مایکروسافت بارها از کاربران درخواست کرده تا دیگر از ویندوز XP، ویستا و 7 استفاده نکنند با این حال هنوز تعداد کاربران آن‌ها در سراسر جهان بسیار زیاد هستند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420