لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

معرفی دو فناوری 5G | تکنولوژی sub-6GHz با mmWave چه تفاوتی با هم دارند؟ :: قسمت دوم

معرفی دو فناوری 5G | تکنولوژی sub-6GHz با mmWave چه تفاوتی با هم دارند؟ :: قسمت دوم

نسل پنجم ارتباطات سیار قرار است به زودی در تلفن‌های هوشمند نسل آینده آماده عرضه شود. از طرفی فناوری‌های ارتباطی 5G از همین حالا توسط بسیاری از کشورها و اپراتورها در حال گسترش هستند.

در قسمت اول مطلب «معرفی دو فناوری 5G، تکنولوژی sub-6GHz و mmWave چه تفاوتی با هم دارند»، برخی از تفاوت‌های مهم میان دو فناوری 5G که با عناوین mmWave و sub-6GHz شناخته می‌شوند را توضیح دادیم و حالا چالش‌هایی که شرکت‌هایی مثل اپل برای تعبیه این نسل جدید با آن مواجه هستند را بررسی خواهیم کرد.

گزارش‌های بلومبرگ تا پیش از این نیز تائید کرده‌اند که کارکنان اپل که به طور محرمانه در حال آزمایش آیفون‌های مبتنی بر فناوری 5G هستند؛ البته به نظر می‌آید که سرعت شبکه 5G برایشان مأیوس کننده بوده است. زیرا شبکه‌های 5G فعلی نمی‌تواند به بهبود سرعت اتصال کمکی کند. همچنین افرادی که انتظار سرعت بالایی از آیفون‌های مبتنی بر سیستم ارتباطی دارای شبکه mmWave را دارند نیز ممکن است با تست این دستگاه‌ها در آینده ناامید شوند.

خبر امیدوارکننده این است که در حال حاضر سه اپراتور اصلی آمریکایی، در حال آزمایش پشتیبانی mmWave هستند که قرار است با ظرفیت محدود در دسترس باشد. برای این آزمایش‌ها شهرهای بزرگ و اصلی با محله‌های محدود در نظر گرفته شده اند. به دلیل محدودیت‌های موجود در این شبکه، این اپراتورها سعی دارند شبکه sub-6GHz 5G که با طیف پایینی در دسترس مشتریان بیشتری قرار می‌گیرد را گسترش دهند. افرادی که در مناطق اصلی شهری با تعداد زیادی دکل mmWave5G زندگی می‌کنند می‌توانند از مزایای آیفون با پشتیبانی از این فناوری فوق سریع بهره‌مند شوند. البته منطقی است که این فناوری گران قیمت فقط در مکان‌هایی تعبیه شده باشد که تردد در آنها بیشتر است.

شایعات زیادی مدل آیفون های جدید وجود دارد و معلوم نیست که کدام یک از آنها می‌توانند از این فناوری پشتیبانی کند،. شایعات اولیه درباره آیفون ۱۲ تائید کرده اند که همه آیفون‌های ۲۰۲۰ شبکه 5G را پشتیبانی می‌کنند ولی هنوز مشخص نشده که با کدام دو نوع فناوری یعنی mmWave یا sub-6GHz در این تلفن های هوشمند قرار خواهند گرفت. همان طور که اشاره شد فناوری mmWave گران قیمت و از لحاظ انرژی پرمصرف است و به همین دلیل بعید به نظر می‌رسد که در همه گوشی‌های آیفون استفاده شود.

به نظر می‌رسد که آیفون ۱۲ مدل پرو ممکن است تنها آیفونی باشد که فناوری mmWave 5G را پشتیبانی کند و آن هم در کشورهای مشخصی وجود دارد. آخرین مدل آیفون با ویژگی‌هایی مثل سایز ۷/۶ اینچ به دلیل داشتن فضای کافی و باتری بزرگ‌تر می‌تواند تنها آیفون پذیرنده این فناوری باشد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420