لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دوربین آیفون ۱۲ با اسکنر LiDAR عرضه خواهد شد

دوربین آیفون ۱۲ با اسکنر LiDAR عرضه خواهد شد

گزارش دیجی تایمز حاکی از این است که در دوربین آیفون ۱۲ سنسور LiDAR برای اسکن سه بعدی اجسام، محیط و تشخیص عمق تعبیه شده است.

LiDAR سنسوری است که برای تشخیص و دامنه‌یابی نور به کار می‌رود و در دوربین آیفون ۱۲ نیز استفاده خواهد شد. این تکنولوژی با استفاده از نور تابیده شده، محل قرار گرفتن اجسام در محیط را مشخص می‌کند. اپل تا پیش از این و مشخصا در اوایل سال ۲۰۲۰ در یکی از محصولات اپل یعنی آیپد پرو این تکنولوژی را به کار گرفته بود. قبل از ورود LiDAR به دنیای دیجیتال، این سنسور در صنعت خودروسازی و برای اتومبیل‌های خودران استفاده می‌شد. اگرچه در دنیای امروز کاربرد وسیعی دارد.

مزیت چشمگیر تکنولوژی LiDAR در دوربین آیفون ۱۲ بر پایه تشخیص عمق و فاصله اجسام در محیط است. به همین دلیل با تابش پرتو به یک شی با نور لیزر و اندازه‌گیری بازتاب آن، فاصله‌ها را اندازه‌گیری کرده و بر اساس این اطلاعات تصویر سه بعدی دقیقی از آن شئ ثبت می‌کند. در واقع با استفاده از طول موج لیزری امکان اندازه گیری را فراهم می‌کند.

اگرچه دیجی تایمز به صراحت بیان نکرده که اسکنر LiDAR مخصوصاً در دوربین آیفون ۱۲ پرو خواهد بود ولی شایعاتی مبنی بر صحت این خبر منتشر شده است. از آنجا که وجود اسکنر LiDAR می‌تواند موجب افزایش قیمت آیفونهای آینده شود، ممکن است فقط در دوربین آیفون ۱۲ پرو ۷/۶ و 6.1 اینچی استفاده شود. البته ارزان بودن سایر مدل‌های آیفون ۱۲ یعنی ۴/۵ و ۱/۶ اینچ تنها به دلیل حذف این تکنولوژی نیست. زیرا عوامل دیگری بر کاهش قیمت این محصولات تأثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است اسکنر LiDAR با استفاده از فناوری واقعیت افزوده می‌تواند آناتومی بدن انسان را نشان دهد. این سنسور برای بهبود کارکرد اپلیکیشن‌ها و بهبود بازی‌ها کاربردی است. فناوری واقعیت افزوده در بازی‌ها، باعث می‌شود تا کاراکترها خیلی واقعی‌تر به نظر می‌رسند و این فناوری در مواردی مثل دیزاین داخلی منازل هم بسیار کاربردی است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420