لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نشانه‌هایی از تلاش برای توسعه موتور جست و جوی اپل مشخص شد

نشانه‌هایی از تلاش برای توسعه موتور جست و جوی اپل مشخص شد

 سال‌ها است که گوگل با پرداخت هزینه‌های گزاف به‌عنوان موتور جست و جوی پیش‌فرض محصولات شرکت اپل تنظیم شده است و حالا به نظر می‌رسد که موتور جست و جوی اپل قرار است به صورت اختصاصی جای گوگل را در آی او اس و مک او اس بگیرد.

گوگل هر ساله با پرداخت میلیاردها دلار به‌عنوان موتور جست و جوی آیفون، آیپد و مک در مرورگر سافاری باقی مانده بود. این شرکت در چند سال پیش مبلغ 9 میلیارد دلار را به اپل پرداخت کرده بود و اپل برای همکاری در سال 2020 میلادی مبلغ 12 میلیارد دلار را درخواست کرده بود.

اما حالا برگزاری رویترز اعلام کرده که موتور جست و جوی اپل قرار است به رقابت علیه گوگل برود و کاربران از این پس سرویس پیش‌فرض خود را به کاربران ارائه دهد.

رویترز با استناد به مقامات رقابت و بازار انگلستان اعلام کرده که شرکت اپل تصمیم دارد تا با توجه به سهم قابل توجهش در بازار تلفن‌های هوشمند حصاری میان کاربران و موتور جست و جوی گوگل بکشد و خود وارد عرصه پشتیبانی از موتورهای جست و جو شود.

از طرف دیگر رگولاتوری انگلستان نیز از این اقدام اپل استقبال کرده است که احتمالاً به مقابله علیه رفتار ضد رقابتی گوگل مربوط است. این مسئله باعث شده تا رویترز دلایلی ویژه را برای تلاش اپل برای توسعه یک موتور جست و جوی اختصاصی مطرح کند.

این خبرگزاری اعلام کرده که اپل نیازی به پول گوگل ندارد و از طرق دیگر تلاش دارد تا سرمایه بسیار زیادی را صرف توسعه یک موتور جست و جو کند. علاوه بر این، شرکت اپل در بخش Spotlight سیستم عامل خود می‌تواند موتور جست و جوی گوگل را دور بزند و به جای آن از سیستم جست و جوی خودش استفاده کند. کما اینکه در نسخه‌های بتای آی او اس 14 و آیپد او اس 14 نیز نشانه‌هایی از این موضوع دیده شده است.

اپل در حال حاضر ربات جست‌و‌جوگر وب خود با عنوان Applebot را به روز رسانی کرده است و در جولای 2020 الگوریتم‌های جدید را برای سئوی وب سایت‌ها در آن اعمال کرده است. این موضوع می‌تواند در آینده نزدیک به یک موتور جست و جوی اختصاصی از طرف شرکت اپل منجر شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420