لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

TSMC از فناوری تولید تراشه های 3 نانومتری رونمایی کرد

TSMC از فناوری تولید تراشه های 3 نانومتری رونمایی کرد

شرکت TSMC به تازگی از فناوری تولید تراشه‌های 3 نانومتری رونمایی کرده و قرار است در نیمه دوم سال 2022 آن را به بهره برداری برساند.

این شرکت که به عنوان تنها تولید کننده تراشه‌های شرکت اپل برای محصولاتی چون آیفون‌ها شناخته می‌شود در جریان سمپوزیوم سالانه خود اعلام کرده که فناوری لازم برای تولید نودهای 3 نانومتری را پیدا کرده و تصمیم دارد تا در نسل بعدی محصولات خود، یعنی تراشه‌های 5 نانومتری از آن‌ها استفاده کند.

این شرکت در تولید تراشه‌های نسل دوم 5 نانومتری خود از ابزارهای فرابنفش عمیق برای ساخت نودهای مختلف استفاده کرده بود که به‌ندرت در تولید تراشه‌های 7 نانومتری استفاده می‌شد. در حقیقت این فناوری تنها در تراشه کایرین 990 در میان نسل‌های قبل مورد استفاده قرار گرفته بود. 

تی اس ام سی اعلام کرده که تصمیم دارد تا فناوری‌های نوین‌تر را در ساخت تراشه‌های 3 نانومتری به کار گیرد. این خانواده‌ها از تراشه‌ها قرار است 10 تا 15 درصد بازدهی بهتری نسبت به محصولات 5 نانومتری داشته باشند و از طرف دیگر 25 تا 30 درصد در مصرف انرژی آن‌ها صرفه جویی شود. علاوه بر این، حجم این تراشه‌ها 1.7 برابر کاهش خواهد داشت که این مسئله به بهبود روند طراحی دستگاه‌های همراه و هوشمند در آینده کمک زیادی می‌کند.

این تراشه‌ها از نیمه دوم 2020 آماده تولید می‌شوند و به نظر می‌رسد که شرکت اپل نیز در طراحی تراشه‌های A16 از آن‌ها بهره ببرد تا آیفون‌های کاربردی‌تری را آماده عرضه به بازار کند.

اپل تصمیم دارد تا با بهینه سازی دستگاه‌های خود، احتمالاً طراحی کلی تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و حتی عینک‌های هوشمند را در آینده نزدیک بهبود بدهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373