لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سرویس مخفی آمریکا لوکیشن کاربران را از اپلیکیشن‌های آیفون جمع‌آوری می‌کند

سرویس مخفی آمریکا لوکیشن کاربران را از اپلیکیشن‌های آیفون جمع‌آوری می‌کند

یکی از گزارش‌های شوکه کننده اخیر حاکی از آن است که سرویس مخفی آمریکا لوکیشن کاربران را از اپلیکیشن‌های پراستفاده آیفون و اندروید جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به طور مداوم ذخیره می‌کند.

بر اساس گزارش وب سایت Motherboard سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا با بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن‌های پراستفاده همکاری می‌کند و طی قراردادهای طولانی مدت به طور مداوم اطلاعات کاربران را از آن‌ها دریافت می‌کند. در ماه مارس سال جاری میلادی، بسیاری از سازمان‌های دولتی آمریکا با پرداخت چندین میلیون دلار به شرکت‌های تولید کننده اپلیکیشن‌ها، این اطلاعات را جمع‌آوری کرده‌اند که سرویس مخفی مهم‌ترین آن‌ها بوده است.

اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که این جمع‌آوری اطلاعات، صرفاً به کاربران داخل خاک آمریکا مربوط نبوده و اطلاعات کاربرانی که در خارج از آمریکا و در سراسر دنیا زندگی می‌کنند نیز توسط این سازمان جمع‌آوری می‌شود.

بسیاری از اپلیکیشن‌های ارائه‌شده در آیفون و اندروید به دلیل ماهیت کاری خود نیاز به دسترسی موقعیت مکانی کاربر دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا سازمان‌های امنیتی آمریکا به دنبال جمع‌آوری اطلاعات یادشده باشند. در این میان، شرکت اپل نیز حتی با محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها به موقعیت مکانی کاربر در زمان عدم استفاده از آن‌ها هنوز نتوانسته برای این موضوع تمهیداتی درست در نظر بگیرد و دولت آمریکا در حال جمع‌آوری شخصی‌ترین اطلاعات کاربران است.

یکی از سناتورهای دموکرات آمریکا ضمن انتقاد از این موضوع، آن را نقض متمم چهارم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا عنوان کرده و از دولت درخواست کرده تا از این کار خودداری کند.

در میان اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات کاربران را به دولت آمریکا تحول می‌دهند نام بسیاری زا اپلیکیشن‌های پراستفاده دیده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها به اپلیکیشن گوگل و دیگر سرویس‌های نرم‌افزاری این شرکت برای آی او اس و اندروید محسوب می‌شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373