لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ماجرای جنگ میان فورتنایت و اپل از چه قرار است؟

ماجرای جنگ میان فورتنایت و اپل  از چه قرار است؟

فورتنایت و اپل به تازگی وارد یک جنگ تجاری شده‌اند و اپل اقدام به حذف این بازی از اپ استور کرده و اپیک گیمز نیز از اپل به خاطر این کار شکایت کرده است.

اختلاف میان فورتنایت و اپل به سال 2018 بازمی‌گردد که در آن زمان توسعه‌دهنده این بازی اعلام کرد که تصمیمی برای پرداخت 30 درصد حق کمیسیون شرکت اپل برای عرضه بازی در اپ استور را ندارد و حالا این اختلاف‌ها پس از عرضه چند ماهه بازی به اوج خود رسیده است.

در طول دو ماه گذشته اتفاقاتی که فورتنایت و اپل افتاده به این اختلاف‌ها دامن بیشتری زده است. در این مطلب خط زمانی اتفاقاتی که در این بازه افتاده را بررسی می‌کنیم.

  • -روز 26 ژوئن: نزدیک دو ماه پیش، مدیر عامل اجرایی اپیک گیمز طی مصاحبه با واشنگتن پست، آی او اس و اپ استور را به انحصارطلبی متهم کرد که در آن هیچ چیز به غیر از سودآوری اپل مهم نیست و برای این شرکت امنیت کاربر بی‌اهمیت‌ترین چیز است.
  • -23 ژوئن مدیر عامل اجرایی اپیک گیمز در توییتر نوشت که تنها راه سالم و منصفانه برای رقابت در اپ استور و گوگل پلی این است که اپل و گوگل قبول کنند تا سطح ارائه خدمات میان اپلیکیشن‌های اول شخص و شخص ثالث برابر شود.
  • -23 جولای مدیر عامل اپیک در مصاحبه با CNBC اعلام کرد که اپ استور نماد واضح یک انحصارطلبی است و اعلام کرد که اپل اکوسیستم خودش را برای ایجاد این اصلاح طلبی بسته است.
  • -28 جولای وی در توییت خود اعلام کرد که روش اپل او را آزار می‌دهد. اپل یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌هایی است که تاریخ به خود دید و شاید هم بزرگ‌ترین کمپانی دنیا است. اما آن‌ها به شکلی بنیادی در زمینه مسدود کردن رقابت و انتخاب میان دستگاه‌های تولید شده‌ی خود اشتباه می‌کنند.وی همچنین افزود که افزایش حق کمیسیون به 30 درصد باعث می‌شود تا توسعه دهندگان تمایلی برای ارائه اپلیکیشن‌ها در پلتفرم آن‌ها نداشته باشند و این مسئله غیرمنصفانه است.
  • -اول اوت وی در توییت خود نوشت استراتژی ضد رقابتی اپل بیش از آنکه فکر می‌کرده برقرار بوده است. او با اشاره به سال 2011 و نامه‌هایی که در مورد درآمد حاصل فروش کتاب‌ها در اپلیکیشن کیندل بوده اعلام کرده که اقدامات اپل مانع بسیاری از اتفاقات خوب در فناوری شده است.
  • -در 13 اوت فورتنایت پرداخت مستقیم از طریق اپلیکیشن را به آیفون و آیپد اضافه کرد و خرید وی باکس فورتنایت را تا 20 درصد در اپلیکیشن با تخفیف ارائه کرد. این موضوع نقض قوانین اپ استور بود و در نهایت باعث شد تا فورتنایت از اپ استور حذف شود. این قابلیت به نسخه اندروید نیز اضافه شد و پلی استور اقدام به حذف فورتنایت از پلی استور کرد.
  • -اپیک گیم افزایش 30 درصدی کمیسیون فروش اپلیکیشن در اپ استور و آیفون را غیرعادی دانست و با اشاره به اپلیکیشن‌هایی تاکسی یاب اینترنتی نظیر اوبر و فروشگاه‌های اینترنتی اعلام کرد که چرا آن‌ها این کمیسیون را پرداخت نمی‌کنند؟
  • -اپل در روز 13 اوت بیانیه‌ای را صادر کرد و دلیل خروج فورتنایت از اپ استور را توضیح داد.
  • -پس از حذف از اپ استور، اپیک گیمز از اپل در کالیفرنیا شکایت کرد و آن را یک قدرت انحصارطلب نامید که کارهای غیرمنصفانه و غیررقابتی انجام می‌دهد. در متن این شکایت از اپل به عنوان «دیو کنترل کننده بازار» یاد شده است.
  • -اپیک گیمز در همین روش ویدیویی را شبیه به تبلیغ 1984 اپل اما علیه این شرکت در بازی خود منتشر کرد و از کاربران خواست تا در این مبارزه قانونی طرفدار شرکت اپیک گیمز باشند.
  • -پس از انتشار ویدیو، وبلاگ رسمی اپیک نیز از کاربران خواست تا به مبارزه علیه شرکت اپل ادامه دهند.
  • -اپیک در بخش پاسخ پرسش متداول خود، اعلام کرد که تمام توسعه دهندگان موبایل و مصرف کنندگان آن حق انتخاب روش‌های پرداخت متفاوت را خواهند داشت، اما پرداخت مستقیم باعث می‌شود تا هزینه‌ای کمتر را پرداخت کنند. اپیک گیمز حتی سرویس پرداخت اپل و آمازون را به رسمیت شناخته و امکان دریافت هزینه را به کاربران داده است.
  • -اسپاتیفای در جنگ تجاری میان فورتنایت و اپل طرف اپیک گیمز را گرفت.
  • -در توییت جدید مدیرعامل اپیک آمده که برای به دست آوردن یک پلتفرم آزاد و مزایای برابر برای تمام توسعه‌دهنده‌ها مبارزه می‌کند و فعلاً تصمیمی برای صلح با اپل ندارد
  • -در روز 14 جولای مدیر عامل اپیک گیمز اعلام کرد که برای کسانی مبارزه می‌کند که تلفن هوشمندی خریده‌اند که می‌خواهند با آن حق انتخاب برای نصب اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مختلف را داشته باشند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420