لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گوشی‌های اندرویدی مجهز به سیستم تشخیص زلزله می‌شوند

گوشی‌های اندرویدی مجهز به سیستم تشخیص زلزله می‌شوند

 شرکت گوگل در حال تست و بررسی قابلیت تشخیص زلزله در گوشی‌های اندرویدی است و به زودی آن را به تمامی این تلفن‌های هوشمند عرضه می‌کند.

بر اساس گزارشی که وبلاگ رسمی گوگل روز گذشته منتشر کرده، این شرکت در حال استفاده از قابلیتی جدید است که از طریق آن می‌تواند به صورت زود هنگام اقدام به تشخیص زلزله و هشدار به کاربران کند. این قابلیت فعلاً قرار است طی همکاری مرکز لرزه نگاری کالیفرنیا ارائه شود و به همین دلیل کاربران در این ایالت امکان استفاده از این قابلیت را دارند.

این سیستم با استفاده از شتاب سنج تعبیه شده در تلفن‌های هوشمند اندرویدی فعالیت‌های زمین را تشخیص می‌دهد. دستگاه‌هایی که در یک منطقه لرزه‌ای بیش از 700 «سیسومتر» را تشخیص دهند و لرزه نگار منطقه‌ای نیز این مسئله را تائید کند، منطقه‌ای خطرناک را شناسایی کرده‌اند و تلفن‌های هوشمند به کاربران در این مورد این موضوع هشدار می‌دهند.

گوگل تصمیم دارد تا با ارائه این قابلیت بزرگ‌ترین لرزه نگار دنیا را با اتصال تلفن‌های هوشمند اندرویدی به یکدیگر ایجاد کند و خیلی سریع به کاربران در این زمینه هشدار دهد.

پس از دریافت هشدار توسط کاربر، گوشی‌های اندرویدی از طریق اپلیکیشن Google مجموعه‌ای از راهنمایی‌های سریع را به صورت تصویری برای کاربر نشان می‌دهند. این تصاویر می‌توانند شامل رفتن به زیر میز، محافظت از سر و موارد دیگر نیز می‌شود.

گوگل اعلام کرده که در صورت موفقیت این قابلیت در کالیفرنیا و تائید کارکرد آن توسط مرکز لرزه نگاری کالیفرنیا، تصمیم دارد تا آن را در تمام دنیا نیز عرضه کند. البته گوگل برای ارائه این قابلیت در مناطق مختلف نیاز به همکاری مستقیم با مراکز لرزه نگاری دارد و نمی‌تواند به صورت عادی این موضوع را به همه کاربرانی که تلفن هوشمند اندرویدی دارند، ارائه دهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420