لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هکرهای اکانت رسمی توییتر اپل دستگیر شدند

هکرهای اکانت رسمی توییتر اپل دستگیر شدند

دو هفته پیش بود که اکانت رسمی توییتر اپل و چند شرکت دیگر به همراه سیاست مداران هک شد و حالا فرد پشت پرده این ماجرا دستگیره شده است.

بر اساس گزارش وب سایت خبری Channel 8 در آمریکا، «گراهام کلارک» هفده ساله به خاطر هک کردن اکانت‌های مختلف به 30 جرم فدرالی متهم شده است. او متهم است که از طریق نفوذ به اکانت‌های شخصی اقدام به فعالیت‌های کلاهبردارانه کرده که در 17 مورد آن نیز ارتباط‌های کلاهبردارانه با افراد برقرار کرده است. فعالیت‌های مجرمانه این هکر بیش از 30 قربانی داشته و در حال حاضر او 100 هزار دلار نیز از این راه به دست آورده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از منابع رسمی توییتر این هکر جوان با انجام حملات فیشینگ به تلفن‌های هوشمند کارکنان توییتر توانسته با یکی از مدیران این شرکت ارتباط برقرار کند و خود را همکار او جا بزند و وی در طول برقراری ارتباط تلفنی با افراد داخلی توییتر اطلاعات حساس برای نفوذ به سیستم را دریافت کرده و از آن طریق نیز توانسته اکانت‌های رسمی کاربران را هک کند. 

او در طول این فعالیت، به بیش از 130 اکانت نفوذ کرد و در نهایت در 30 اکانت اقدام به انتشار توییت های کلاهبردارانه مربوط به درخواست پرداخت بیت کوین کرده بود. قربانیان این هکر جوان افراد مهمی نظیر رئیس جمهور سابق آمریکا، ایلان ماسک، جف بزوس، بیل گیتس و شرکت اپل بوده‌اند. او در اعترافات اولیه خود نیز تائید کرده که با انجام این کار توانسته به مقداری بیت کوین به ارزش 100 هزار دلار دست پیدا کند.

البته توییتر در بیانیه رسمی خود اعلام کرده که قربانیان اصلی این هکر افرادی بوده‌اند که فریب توییت های او را خورده‌اند و به او بیت کوین پرداخت کرده‌اند.

کلارک تنها فردی نبوده است که در این پرونده دست داشته است؛ فردی به نام «نیما فاضلی» 22 ساله از فلوریدا با لقب «رولکس» و فرد دیگری به نام «میسون شپارد» 19 ساله از انگلستان با لقب « Chaewon» در این پرونده دستگیر شده‌اند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت