لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مخترع اولین هدفون استریو از اپل به خاطر ساخت ایرپاد شکایت کرد

مخترع اولین هدفون استریو از اپل به خاطر ساخت ایرپاد شکایت کرد

مخترع اولین هدفون استریو به تازگی یک پرونده قانونی را علیه شرکت اپل به خاطر ساخت ایرپاد و هدفون‌های بی‌سیم بیتس باز کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت Patently apple شرکت «کاس کوپریشن» به تازگی طی شکایت خود اپل را به نقض حق پنج پتنت متهم کرده است. این شرکت در سال 1958 برای اولین بار هدفون استریو را به دنیا معرفی کرده است. بخشی از متن شکایت این شرکت که اولین هدفون اختراع شده را معرفی می‌کند به این شرح است: 

در سال 1958 «جان کاس» اولین هدفون استریوی SP/3 را به عنوان بخشی از یک ابزار گوش کردن به صورت خصوصی اختراع کرد که استفاده کنندگان آن را قادر می‌ساخت تا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران محتوای صوتی را گوش کنند.

هدفون SP/3 برای اولین هدفون با کیفیت استریوفونیک بود که به صدای سالن کنسرت را شبیه‌سازی می‌کرد. جان کاس این هدفون استریو را در سال 1958 طی مراسمی در ویسکانسین رونمایی کرد. طراحی اولیه برای ارائه صدای استریوی با کیفیت از طریق یک دستگاه فونوگراف پخش کننده قابل حمل انجام شده بود. این هدفون استریوی انقلابی تبدیل به مهم‌ترین موضوع مراسم مذکور شد.

هدفون SP/3 در حال حاضر در موزه‌ی موسیقی Smithsonian نگه‌داری می‌شود.

کاس بعدها نمونه‌های اولیه از هدفون‌های داخل گوشی را توسعه داد که با استفاده از روش‌های ارزان قیمت تولید آن به یکی از اشکال مهم هدفون‌ها از اواسط دهه 2000 تبدیل شد. این نمونه اولیه شباهت زیادی به محصولات امروزی که در طول یک دهه و نیم گذشته روانه بازار شده‌اند دارد.

پتنت شماره 025 جان کاس ارائه دهنده یک مدار گیرنده برای پخش صدا از منبع داده نظیر دستگاه‌های پخش کننده یا کامپیوترها و شبکه‌های بی‌سیم است.

هدفون‌های تولید شده [توسط شرکت اپل] تمامی این ایده‌ها را با نقض حق پتنت‌های مربوطه استفاده کرده‌اند. 

شرکت اپل با وجود اطلاع از ایده‌های ارائه شده در پتنت‌های به ثبت رسیده توسط شرکت کاس، اقدام به استفاده از آن‌ها کرده است و هیچ هزینه‌ای را برای پتنت‌های به ثبت رسیده ارائه نداده است.

کاس مدعی است که شرکت اپل با فروش محصولاتی نظیر ایرپاد و هدفون‌های بی‌سیم بیتس اقدام به نقش حقوقش کرده است و به همین دلیل به دنبال راهی برای دریافت غرامت از طریق مراجع قانونی است.

این پرونده قانونی یکی از جالب‌ترین شکایت‌هایی است که تا به امروز علیه شرکت اپل شده است. کاس برخلاق پتنت ترول ها، واف‌ها اقدام به اختراع یک محصول کرده است و ایده نوآورانه او توسط شرکت اپل مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود این مسئله هنوز نتیجه دادگاه مربوط به این شکایت مشخص نشده است و باید تا زمان برگزاری آن و راه دادگاه منتظر باقی ماند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373