لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کامپیوترهای مک 2020 مجهز به فیس آیدی می‌شوند

کامپیوترهای مک 2020 مجهز به فیس آیدی می‌شوند

 بررسی‌های اولیه از کدهای داخلی macOS Big Sur حاکی از آن است که شرکت اپل تصمیم به ارائه فیس آیدی در مک دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت 9to5mac و کاربران این وب سایت، شرکت اپل در کدهای داخلی آخرین نسخه سیستم عامل مک او اس ابزارهای لازم برای کارکرد درست فیس آیدی را گنجانده است. این مسئله به معنای آن است که شرکت اپل به زودی تصمیم دارد تا دوربین تشخیص سه بعدی Truedepth را در کامپیوترهای مک تعبیه کند.

کد PearlCamera در بخشی از افزونه‌های کارکرد نسخه بتای macOS Big Sur دیده شده است که تائید کننده تعبیه فیس آیدی در کامپیوترهای مک است. نام Pearl تا پیش از این نیز در کدهای آیفون X دیده شده بود که مربوط به تعبیه این سیستم احراز هویت جدید بود.

علاوه بر این، کد دو افزونه FaceDetect و BioCapture نیز در بخش‌های داخلی این سیستم عامل دیده شده است که تائید کننده عرضه فیس آیده در مک‌های 2020 خواهد بود.

تا پیش از این، کامپیوترهای مک بوک پرو و مک بوک ایر شرکت اپل مجهز به سیستم احراز هویت بیومتریک تاچ آیدی شده بودند. اپل همچنین با استفاده از تراشه امنیتی T2 امکاناتی ویژه را برای مدیریت کامپیوترهای مک ارائه داده بود.

با توجه به اطلاعات فاش شده در مک او اس بیگ سور هیچ شکی وجود ندارد که نسل بعدی کامپیوترهای اپل مجهز به سیستم احراز هویت فیس آیدی خواهد بود و کاربران می‌توانند با استفاده از چهره خود قفل سیستم عامل را باز کنند.

به نظر می‌رسد که با وجود فیس آیدی بالاخره می‌توانیم شاهد عرضه آیمک‌های مبتنی بر سیستم احراز هویت بیومتریک باشیم. اپل تا پیش از این اقدامی برای عرضه تاچ آیدی در کامپیوترهای رومیزی آیمک نکرده بود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420