لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کاربران آمریکایی 25 دلار جریمه از اپل دریافت می‌کنند

کاربران آمریکایی 25 دلار جریمه از اپل دریافت می‌کنند

شرکت اپل به پرداخت 500 میلیون دلار به خاطر کاهش عمدی سرعت آیفون‌ها محکوم شده است و حالا کاربران آمریکایی می‌توانند نفری 25 دلار از این شرکت غرامت دریافت کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از وب سایت The Verge و Macrumors شرکت اپل تصمیم گرفته تا به خاطر مصالحه در این پروند به کاربرانی که تحت تأثیر این اقدام قرار گرفته‌اند غرامت بپردازد. اپل اعلام کرده که به کاربران دستگاه‌های مشخص شده مبالغ یاد شده را خواهد پرداخت:

  • 1.کاربران آیفون 6، 6 پلاس، 6 اس و 6 اس پلاس و آیفون SE که پیش از بیست و یکم دسامبر 2017 آی او ا س 102.1 به قبل را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده بودند.
  • 2.کاربران آیفون 7 و 7 پلاس که پیش از بیست و یکم دسامبر 2017 آی او اس 11.2 به قبل را روی تلفن‌های هوشمند نصب کرده بودند.

اپل طی مصالحه‌ای که برای تعداد زیادی از شکایت‌ها در آمریکا داشت، موظف شده که مبلغ 500 دلار را به کاربران این تلفن‌های هوشمند در آمریکا بپردازد. این مبلغ به دلیل تبلیغات غیرواقعی و اقدام این شرکت برای کاهش سرعت آیفون‌ها از طریق آپدیت‌های نرم افزاری بوده است.

پرونده قانونی مربوط به کاهش سرعت آیفون‌ها با عنوان Batterygate شناخته شده است معنای پر ایهامی مثل «رسوایی خیانت بار مربوط به باتری» دارد. این نام از یک طرف شباهت زیادی به رسوایی «واتر گیت» دارد و از طرف دیگر دیکته کلمه «باتری» در آن شبیه به کلمه «خیانت» نوشته شده است.

شرکت اپل در اواخر سال 2017 اعتراف کرد که از طریق آپدیت‌های نرم افزاری سرعت آیفون‌ها را به صورت عمدی کاهش می‌دهد که با هدف افزایش عمر مفید باتری اعمال شده بود. اما این مسئله باعث شد تا بسیاری از کاربران آن را یک عمل غیرمنصفانه در زمینه تجارت در نظر گرفته بودند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420