لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه: بازار موبایل در کشور انحصاری نیست

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه: بازار موبایل در کشور انحصاری نیست

 امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه اعلام کرده که بازار موبایل در ایران انحصاری نیست و در حال حاضر شرکت‌های دارای مجوز برای واردات موبایل 20 برابر شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم در گزارش امروز خود، سخنان اسحاقی را پوشش داده و طی آن به چالش‌های مربوط به رجیستری موبایل و اعمال قانون محدودیت واردات گوشی اشاره کرده است. روز گذشته گزارشی مبنی بر تصمیم دولت برای محدودیت 150 یورویی واردات گوشی تلفن همراه منتشر شد که طی آن مشخص شده بود که دولت پس در پاسخ به مخالفت‌ها تصمیم به بالا بردن سقف این محدودیت تا 300 یورو شده است.

حال در گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر اسحاقی و اکبر سلطانی کارشناس سامانه همتا اطلاعات بیشتری در مورد این طرح را منتشر کرده است.

لازم به ذکر است که پس از اجرایی شدن محدودیت 300 یورویی برای واردات گوشی همراه، هیچ یک از گوشی‌های بالای 300 یورو حتی به صورت مسافری نیز امکان آنتن دهی در کشور را نخواهند داشت.

از همین حیث بحث فرایند رجیستری موبایل و نحوه واردات تلفن‌های همراه در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

بخشی از گزارش خبرگزاری تسنیم به شرح زیر است:

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه با بیان این که بازار موبایل در کشور انحصاری نیست گفت: شرکت‌های وارد کننده موبایل از ۱۶ شرکت به ۳۲۲ شرکت وارد کننده رسیده یعنی ۳۲۲ شرکت مجوز واردات موبایل دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر اسحاقی افزود: در سال‌های 95، 96و 97 بین 5 تا 9 درصد موبایل از طریق واردات رسمی و بیش از 91 درصد از مسیر قاچاق وارد کشور می‌شد.

وی همچنین اظهار داشت: از زمانی که طرح رجیستری در کشور آغاز شد یعنی از اواسط سال 96 تغییرات خوبی در این مسیر صورت گرفت.

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: شرکت‌های وارد کننده موبایل در آن زمان 16 شرکت بود که این عدد امروز 20 برابر شده و به 322 شرکت وارد کننده رسیده یعنی 322 شرکت مجوز واردات موبایل دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: تا ابتدای امسال 171 شرکت حداقل یک‌بار واردات تلفن همراه داشته‌اند.

اسحاقی بیان داشت: واردات گوشی تلفن همراه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال گذشته 3,2 میلیون گوشی و در سه ماهه نخست امسال2.6 میلیون گوشی وارد کشور شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: در دی، بهمن و اسفند ماه سال گذشته 4,9 میلیون گوشی وارد کشور شد که این عدد امروز به 2.6 میلیون گوشی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 2,6 میلیون گوشی عدد کمی است، افزود: مصرف ماهانه گوشی تلفن همراه در کشور 1.2 میلیون گوشی است یعنی یک میلیون و 200 هزار دستگاه گوشی ماهانه در کشور روشن و وارد سامانه همتا می‌شود نه خرید و فروش چون تعداد خرید و فروش گوشی بیش از این عدد است.

«اکبر سلطانی» کارشناس سامانه همتا نیز در برنامه رهیافت گفت: مطالعات اولیه طرح رجیستری از سال 93 در کشور شروع شد.

وی افزود: این طرح از آذرماه سال 96 به‌صورت تدریجی مصطلح و از برند اپل شروع شد و در فروردین ماه سال 97 با برنده سامسونگ به پایان رسید.

کارشناس سامانه همتا گفت: مبنای طرح هم اینکه هرکسی وارد کشور می‌شود به عنوان مسافر باید گوشی خود را ثبت کند و هر وارد کننده‌ای که گوشی وارد می‌کند باید شناسه‌های مربوط به گوشی‌های خود را ثبت نماید.

وی افزود: هر شناسه‌ای که در شبکه دیده شود خارج از شناسه‌های ثبت شده در شبکه اپراتوری آنتن نمی‌دهد در نتیجه با این روش جلوی قاچاق موبایل گرفته می‌شود.

سلطانی بیان داشت: سامانه همتا این امکان را برای مشتریان تلفن همراه فراهم کرده وقتی مراجعه می‌کنند برای خرید گوشی بتوانند با شماره گیری #7777* و انتخاب گزینه استعلام اصالت از وارد کننده گوشی، از شرکت گارانتی کننده گوشی و مدت زمانی که گوشی گارانتی می‌شود، مطلع شوند.

وی با بیان اینکه بخش قاچاق تلفن همراه به‌صورت کامل در کشور حذف نشده است، گفت: متأسفانه برخی‌ها از رویه مسافری استفاده و به اسم مسافری بعضاً گوشی‌هایی را ثبت می‌کنند که بخشی از این گوشی‌ها همچنان در بازار موجود است.

کارشناس سامانه همتا افزود: توصیه به همه مصرف کنندگان اینکه حتماً استعلام اصالت را انجام دهند چون اگر گوشی وارد کننده و مدت زمان گارانتی نداشته باشد بدانند گوشی نیست که بتوان خدمات پس از فروش دریافت کرد.

وی در ادامه از تمامی مصرف کنندگان خواست از گوشی‌های شرکتی خریداری کنند.

سلطانی با اشاره به اینکه طرح رجیستری قاچاق تلفن همراه را به صفر نزدیک کرده است، گفت: افزایش درآمده‌ای دولتی، عدم ورود گوشی‌های فیک، گوشی‌های بدون گارانتی، خرید کالای با کیفیت‌تر از سوی مصرف کنندگان، ایجاد اشتغال پایدار و غیره از دیگر مزایا و خدمات این طرح است.

خبرگزاری تسنیم

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420