لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دولت می‌خواست واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو را ممنوع کند

دولت می‌خواست واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو را ممنوع کند

امروز نشست خبری «کالبدشکافی تبصره منع واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو» با موضوع اطلاع رسانی در مورد مباحث اخیر در مورد منع واردات گوشی‌های بالای 300 یورو برگزار شد که طی آن مشخص شده که دولت پیش از اجرایی شدن این موضوع تصمیم به ممنوع کردن واردات گوشی‌های بالای 150 یورو داشته است.

وب سایت دیجیاتو در گزارش اخیر خود ا اعلام کرده که اعضای انجمن واردکنندگان موبایل و چند تن از کارشناسان سامانه همتا در کنار اصحاب رسانه حضور داشته‌اند.

در جریان این نشست «حسین غروی رام» رئیس انجمن واردکنندگان اعلام کرد که در وهله اول قرار بوده واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو ممنوع شود. او گفت که با برگزاری جلسات متعدد و جنگیدن، اجازه واردات موبایل‌ تا ۳۰۰ یورو را به دست آورده‌اند. وی همچنین اعلام کرده که انجمن واردکنندگان موبایل در وهله اول با این موضوع مخالفت کرده و پس از کشمکش‌های مختلف این طرح به ممنوعیت گوشی‌های بالای 300 یورو رسیده است.

بخشی از این گزارش به شرح زیر است: 

«حسین غروی رام» با ذکر این نکته که در ابتدای جلسات دولت قصد داشته واردات گوشی بالای ۱۵۰ یورو را محدود کند می‌گوید که انجمن واردکنندگان موبایل با این موضوع مخالفت کرده و برای اینکه این رقم به بالای ۳۰۰ یورو برسد، با طراحان این طرح جنگیده است.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل همچنین در ادامه این نشست، در پاسخ به سؤال دیجیاتو که موضع انجمن واردکنندگان دقیقاً چیست و آیا با این طرح مخالف است یا موافق، اعلام کرد که دولت نباید به خاطر هجمه رسانه‌ای از موضع درست خود در برابر ایجاد محدودیت واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو عقب نشینی می‌کرد. او به دیجیاتو می‌گوید که انجمن واردکنندگان کاملاً موافق این طرح است و دلایل آن را این‌طور بازگو می‌کند:

«اگر شرایط درست بود و ارزی وجود داشت که به بازار تزریق شود، ما هم مخالف بودیم ولی ما به عنوان واردکنندگان موبایل مشاهده می‌کنیم که ارزی در کار نیست و قرار هم نیست ارزی داده شود. این شرایط نه به ضرر مردم است و نه به ضرر واردکنندگان، زمانی که ۹۱ درصد نیاز بازار متعلق به گوشی‌های زیر ۳۰۰ یورو است، باید سعی و تلاش کنیم تا این نیاز را برطرف کنیم و آن را تأمین کنیم و نمی‌توان به خاطر یک درصد محدود، کل بازار گوشی موبایل را به چالش کشید.»

غروی رام تأکید دارد که بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی در این زمینه مشغول به کار هستند و نمی‌توان این واحدها را بیکار گذاشت: «این واحدها باید توانایی تأمین ۹۱ درصد کالای مورد نیاز مردم را داشته باشند.» او همچنین تأکید دارد که در بین این واحدها گران‌فروشی هم صورت گرفته و از نهادهای امنیتی خواست تا وارد شوند و ببینند که تخلف در کجا صورت می‌گیرد تا بازار موبایل کشور به تلاطم نیفتد. «قاچاقچیان بازار موبایل را برهم می‌زنند»؛ او با تأکید بر این جمله می‌گوید:

«واردکنندگان موبایل، اعتبار خودشان را در شرکت‌هایی که در کشورهای دیگر برای دور زدن تحریم‌ها دایر کردند، به خطر انداختند تا بتوانند گوشی وارد کنند اما قاچاقچیان برای ما مشکلات زیادی ایجاد کردند. باید با آن‌ها برخورد شود.»

وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت ارز، اکنون گوشی تلفن همراه اصلاً گران نیست، گفت: «قاچاقچیان با قاچاق گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو بازار ارز را نیز بر هم زدند. ما ادعا کردیم قیمت موبایل در بازار از همه جای دنیا ارزان‌تر است و این ادعا را اثبات کردیم. کافی است قیمت گوشی را در آمریکا با دلار ۲۲ هزار تومانی ضرب کنید. حتی در برخی موارد گوشی‌های ما ارزان‌تر از قیمت جهانی است.»

دیجیاتو

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420