لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا سطح امنیت هواوی پس از تحریم آمریکا قابل اطمینان است؟

آیا سطح امنیت هواوی پس از تحریم آمریکا قابل اطمینان است؟

شرکت هواوی حدود یک سال و نیم است که به خاطر تحریم آمریکا با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است و حالا تحلیلگران انگلستانی بر این باور هستند این که تحریم‌ها باعث شده تا امنیت هواوی به یک خطر بزرگ برای دنیای دیجیتال تبدیل شود.

در حالی که شرکت اپل در تلاش برای معرفی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری جدید خود با سطح امنیتی بیشتر است، شرکت هواوی دیگر توان رقابت با محصولات اپل را ندارد. بر اساس گزارش خبرگزاری تلگراف به نقل از بلومبرگ، تحریم آمریکا علیه هواوی باعث شده تا این شرکت چینی مجبور به استفاده از فناوری‌های دیگر با سطح امنیت پایین‌تر شود. هواوی از سال گذشته مجبور شده تا سیستم عامل رسمی اندروید را به خاطر تحریم‌های اعمالی کنار بگذارد و از نسخه متن باز آن در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کند.

این مسئله باعث شده تا بسیاری از کاربرانی که گوشی‌های جدید هواوی را خریداری می‌کنند امکان دسترسی به ابزارهای امنیتی شرکت گوگل را نداشته باشند و از ابزارهای دیگر برای داشتن تجربه کاربری مشابه و دانلود نرم افزارها استفاده کنند. در این میان، گزارش‌های منتشر شده توسط تلگراف و بلومبرگ حاکی از آن است که این تحریم‌ها صرفاً به خدمات نرم افزاری محدود نمی‌شود.

امنیت هواوی و تمامی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت به خاطر استفاده از ابزارهای جایگزین، پس از تحریم‌ها به خطر افتاده است. این شرکت چینی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تأمین کنندگان و تولید کنندگان پردازنده‌ها و تراشه‌های ارتباطی به کار رفته در تلفن‌های هوشمند به‌حساب میاید. علاوه بر این هواوی تجهیزات مخابراتی کشورهای مختلف را نیز تولید می‌کند. این مسئله باعث شده تا نخست وزیر انگلستان بر این باور باشد که همکاری با هواوی برای تأمین تجهیزات مخابراتی مربوط به سیستم ارتباطی 5G باعث در خطر افتادن این کشور شود. انگلستان از همین حالا سطح استفاده از تجهیزات هواوی را به 35 درصد کاهش داده است.

هواوی تا پیش از این یکی از بزرگ‌ترین رقیب‌های شرکت اپل و سامسونگ به‌حساب میامد. با این حال تحریم آمریکا باعث شده تا بسیاری از بخش‌های این شرکت به خاطر محدودیت‌ها با مشکلاتی جدی مواجه شود. در حالی که شرکت اپل اخیراً در حال انتشار اطلاعات مربوط به سیستم امنیت iOS 14 است، به نظر می‌رسد که شرکت هواوی از صحنه رقابت کنار رفته و دیگر با محصولات جدیدش توان رقابت با همتایان آمریکایی و کره‌ای خود را ندارد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373