لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا اپل آداپتور را از جعبه آیفون 12 حذف می‌کند

چرا اپل آداپتور را از جعبه آیفون 12 حذف می‌کند

 یکی از خبرهای منتشر شده در مورد نسل بعدی تلفن‌های هوشمند اپل به محتویات درون جعبه آن مربوط است. گزارش‌های منتشر شده میگویند که اپل آداپتور را از جعبه آیفون 12 حذف می‌کند.

مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل اوایل هفته جاری اعلام کرده بود که اپل تصمیم دارد تا آداپتور و هندزفری بی‌سیم را از جعبه آیفون 12 بردارد. اما سؤال اصلی این است که دلیل اپل برای حذف این لوازم جانبی کاربردی از بسته بندی تلفن‌های هوشمند نسل بعدی‌اش چیست؟

بسیاری از افراد اعلام کرده‌اند که شرکت اپل به دلیل مسائل اقتصادی این کار را انجام داده است، با این حال برخی از تحلیلگران دیدگاه نسبتاً متفاوتی دارند و آن را صرفاً برای کاهش هزینه‌ها در کنار افزایش سوددهی در نظر نگرفته‌اند.

MG Siegler از سرمایه گذاران شرکت گوگل و بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری بر این باور است که اپل به چهار دلیل اقدام به حذف لوازم جانبی از جعبه آیفون‌ها کرده است. این چهار دلیل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • 1.افزایش سوددهی به عنوان نتیجه‌ای از کاهش هزینه‌ها

بدون هیچ شکی شرکت اپل با انجام این کار بخشی از هزینه‌های خود را کاهش داده است. این مسئله باعث می‌شود تا اپل بتواند آیفون 12 خود را با همان قیمت بفروشد، اما نزدیک به 60 دلار در هزینه ساخت هر واحد از این تلفن‌های هوشمند صرفه جویی کند. از طرف دیگر بسیاری از کاربران مجبور به خرید جداگانه این لوازم جانبی می‌شوند و عملاً شرکت اپل نزدیک به 60 دلار قیمت نهایی آیفون‌ها را برای مصرف کنندگان افزایش داده است. البته موضوع سوددهی تجاری و کاهش هزینه ساخت این محصولات تنها دلیل شرکت اپل نیست

  • 2.کاهش هزینه ارسال در نتیجه کاهش وزن بسته بندی‌ها

آیفون‌ها پس از عرضه در سراسر جهان آماده توزیع و عرضه می‌شوند. شرکت اپل جعبه آیفون 12 را در چین تولید می‌کند و آن‌ها را به کشورهای سراسر جهان ارسال می‌کند. اپل می‌تواند با کاهش وزن بسته بندی، از هزینه‌های مربوط به ارسال محصولات به کشورهای مختلف و در نهایت ارسال آن‌ها به دست مصرف کنندگان نهایی کاهش دهد. این موضوع نیز به خودی خود باعث می‌شود تا قیمت تمام شده هر واحد آیفون برای شرکت اپل کاهش چشم گیری داشته باشد.

  • 3.آماده سازی کاربران برای عرضه آیفون بدون درگاه

اپل مدت‌ها است که به دنبال ساخت آیفون بدون درگاه است. این شرکت از همین حالا امکان شارژ وایرلس گوشی‌های خود را فراهم کرده است. از طرف دیگر کاربران با وجود سرویس‌های ابری دیگر نیازی به همگام سازی آیفون‌ها از طریق کامپیوتر ندارند. اپل حتی سال گذشته نرم افزار آیتونز را از رده خارج کرد. هر چند که قابلیت‌های اصلی آیتونز هنوز در مک او اس و کامپیوترهای ویندوزی قابل استفاده است، اما اپل در حال عادت دادن کاربران خود به عدم استفاده از درگاه لایتنینگ است.

  • 4.مسائل زیست محیطی

MG Siegler اعلام کرده که سالانه بیش از یک میلیون تن آداپتور شارژ برای دستگاه‌های مختلف با توان گوناگون ساخته می‌شود. از طرف دیگر کاربری که هر سال گوشی خود را عوض می‌کند، همیشه یک آداپتور جدید در اختیار دارد که حتی نیازی به استفاده از آن ندارد و همچنان از آداپتورهای قدیمی خود استفاده می‌کند. عدم تولید آداپتورها آن هم بیشتر از سطح نیاز کاربران باعث می‌شود تا منابع زیست محیطی کمتر مصرف شوند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373