لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مک مینی با پردازنده ARM قدرتمندتر از سرفیس پرو ایکس است

مک مینی با پردازنده ARM قدرتمندتر از سرفیس پرو ایکس است

 بررسی‌ها از مک مینی جدید حاکی از آن است که اپل عملکرد بهتری در توسعه کامپیوترهای ARM نسبت به مایکروسافت و کامپیوترهای سرفیس داشته است.

هفته پیش بود که شرکت اپل در جریان کنفرانس WWDC 2020 از سیستم عامل maOS Big Sur با پشتیبانی از پردازنده‌های ARM رونمایی کرد. اپل در آن زمان از اولین مک مینی مبتنی بر پردازنده ARM نیز رونمایی کرد تا توسعه دهندگان بتوانند نرم افزارهای کاربردی را از طریق آن با پردازنده‌های جدید سازگار کنند.

مک مینی با پردازنده ARM از نوع A12Z به تازگی در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است و آن‌ها در حال بررسی قابلیت‌ها و امکانات ویژه آن هستند. در بررسی‌های اولیه انجام شده از این محصول مشخص شده که مک مینی توسعه دهندگان به عنوان اولین کامپیوتر توسعه داده شده توسط اپل با پردازنده‌های کم مصرف از معادل ویندوزی خود که توسط مایکروسافت تولید شده عملکرد بهتری داشته است.

سرفیس پرو ایکس اولین کامپیوتر ویندوزی شرکت مایکروسافت است که با سیستم عامل ویندوز 10 آماده عرضه شده است. این محصول که با پردازنده اسنپ‌دراگون کوالکام ساخته شده، اولین تلاش مایکروسافت برای ورود به عرضه کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های کم مصرف بوده است.

حال در بررسی‌ها و تست‌های بنچ مارک مشخص شده است که قدرت پردازش مک مینی مبتنی بر A21Z بیشتر از سرفیس پرو ایکس است. امتیاز مک مینی با پردازنده مشابه با آیپد پرو 2020 برابر با 811 و 2871 به ترتیب برای پردازش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بوده است. این در حالی است که امتیاز گیک بنچ 5 در تست سرفیس پرو ایکس برابر 726 و 2831 به ترتیب برای پردازش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای است.نکته جالب توجه این است که پردازنده A12Z نزدیک به دو سال از لحاظ معماری و طراحی نسبت به پردازنده سرفیس پرو ایکس قدیمی تر است.

Steve Troughton-Smith یکی از توسعه دهندگان دریافت کننده این مک مینی اعلام کرده که مک مینی توسعه دهندگان اپل که با عنوان Developer Transition Kit یا به اختصار DTK شناخته می‌شود، حتی در زمان اجرای نرم افزارهای X86-64 سرعت اجرایی بهتری دارد. این در حالی است که هر دو دستگاه یاد شده به دلیل معماری پردازنده arm64 امکان اجرای عادی این اپلیکیشن‌ها را ندارند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373