لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

Rosetta 2 مهم‌ترین امید اپل برای فروش کامپیوترهای مک با پردازنده اختصاصی

Rosetta 2 مهم‌ترین امید اپل برای فروش کامپیوترهای مک با پردازنده اختصاصی

 هفته گذشته زمانی که کوک، مدیرعامل اجرایی شرکت اپل در حال معرفی پردازنده‌های اختصاصی «اپل سیلیکون» بود، ادعا کرد که لحظه‌ای تاریخی در حال رخ دادن است. او با معرفی کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های اختصاصی ادعا کرد که Rosetta 2 می‌تواند تمامی محدودیت‌ها را برای اجرای نرم‌افزارهای مختلف کنار بزند.

پردازنده‌های اپل سیلیکون مبتنی با معماری arm64 طراحی و تولید شده‌اند. این پردازنده تا پیش از این نیز در آیپدها و آیفون‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود. این مسئله به معنای آن است که مک‌های مبتنی بر این پردازنده جدید امکان اجرای تمامی نرم‌افزاری‌های توسعه داده شده برای آیفون و آیپد را دارند.

از طرف دیگر پردازنده‌های اینتل با معماری X86-64 طراحی شده‌اند که نرم‌افزارهای مبتنی بر آن به صورت پیش‌فرض امکان اجرا روی پردازنده‌های arm64 را ندارند. اپل در تلاش است تا Rosetta 2 را به منظور امکان اجرای نرم‌افزارهای پیشین مک در مدل‌های جدید به توسعه دهندگان عرضه کند. 

Rosetta 2 چیست؟

 Rosetta 2 یک مجازی ساز است که به کاربران امکان اجرای نرم‌افزارهای مبتنی بر X86-64 را روی دستگاه‌های مبتنی بر arm64 می‌دهد. وظیفه Rosetta 2 ترجمه کدهای نرم‌افزارهای توسعه داده شده برای پردازنده‌های اینتل روی کامپیوترهای اختصاصی شرکت اپل است.

در حقیقت کاربر به هیچ وجه به صورت مستقیم با Rosetta 2 در ارتباط نیست و وجود آن را در زمان اجرای نرم‌افزارها حس نمی‌کند.

اپل نسخه اول Rosetta را برای مهاجرت از پردازنده‌های Power PC به تراشه‌های اینتل مورد استفاده قرار داده بود و حالا تصمیم دارد تا نسخه دوم آن را برای مهاجرت به پردازنده‌های خود به کار گیرد. این مسئله به معنای آن است که کاربران کامپیوترهای مک آینده باید از سیستم مجازی ساز برای اجرای نرم‌افزارها استفاده کنند. 

سرعت اجرای نرم افزار، بزرگ‌ترین چالش Rosetta 2

 تمام نرم‌افزارهای مبتنی بر معماری X86-64 در زمان اجرا روی پردازنده‌های arm64 و با استفاده از Rosetta 2 یک پروسه اضافی نیاز خواهند داشت تا کدهای آن‌ها در زمان اجرا برای کار روی پردازنده دستگاه بهینه سازی شود. این مسئله باعث می‌شود تا سرعت کار با این نرم‌افزارها کندتر از اپلیکیشن‌های اختصاصی توسعه داده شده در این سیستم عامل‌ها باشد. در بررسی‌های اولیه نسخه بتای مک او اس Big Sur مشخص شده است که نرم‌افزارهای اجرا شده با Rosetta 2 به شدت کندتر از حالت عادی کار می‌کنند و این مسئله می‌تواند یک معضل بزرگ برای کاربران باشد.

در صورتی که شرکت اپل نتواند این چالش بزرگ را برطرف کند، ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای کاربران کامپیوترهای مبتنی بر arm64 ایجاد شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373