لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هدست واقعیت افزوده اپل به صورت انحصاری در حال توسعه و ساخت است

هدست واقعیت افزوده اپل به صورت انحصاری در حال توسعه و ساخت است

گزارش‌های منتشر شده اخیر از فعالیت‌های شرکت اپل حاکی از آن است که هدست واقعیت افزوده اپل به صورت انحصاری در حال توسعه و ساخت است.

«مارک گورمن» تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ اخیراً در گزارش خود اعلام کرده که اپل یک بخش جداگانه را برای توسعه هدست مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در نظر گرفته است و با جدیت کامل در حال پیگیری روند ساخت این محصول است. این گزارش نشان دهنده اختلاف‌نظرهای میان مدیران شرکت اپل نیز در مورد طراحی و تولید این محصول است.

بلومبرگ ادعا کرده که اختلاف‌نظرهای بسیار زیادی میان جانی آیو مدیر سابق بخش طراحی اپل و مایک راکول وجود دارد و به همین دلیل نزدیک به هزار نفر از مهندسین شرکت اپل در گروه‌های مختلف که به صورت مخفیانه فعالیت می‌کردند در حال بررسی جنبه‌های بنیادی روند کارکرد هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بوده‌اند. این پروژه که برای بررسی نحوه کارکرد هدست واقعیت افزوده اپل طراحی شده N301 نام دارد.

N301 پروژه طراحی سیستم‌های قدرتمند گرافیکی و پردازشی است که قرار است امکان اجرای کارهای مختلف با سرعت بالا را به دستگاه های پوشیدنی هوشمند می‌دهد. این پروژه قرار است امکانات ویژه‌ای نظیر اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به کاربران ارائه دهد. 

اپل در پروژه N301 به دنبال توسعه و ساخت سخت افزارهایی است که قدرت لازم برای اجرای پردازش‌های سنگین را داشته باشد اما بتواند در دستگاهی با طراحی فشرده بسیار بالا جای گیرد و امکان کنترل دمای آن در زمان قرار گرفتن در مقابل صورت را داشته باشد.

گزارش بلومبرگ اعلام کرده که نمونه اولیه ساخته شده از N301 شامل یک هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است که شباهت بسیاری به Ocolus دارد، اما با این تفاوت که از لحاظ ابعادی تا حدودی کوچک‌تر و جمع و جورتر از دستگاه های پیشین است. اپل در طراحی این نمونه اولیه آن را دقیقاً شبیه به یک عینک در آورده که دارای فریم ضخیم‌تری نسبت به حالت عادی است. 

شایعات مربوط به تولید اپل گلس یا هدست واقعیت افزوده شرکت اپل مدت‌ها است که منتظر شده است. با این حال شرکت اپل تا به امروز اقدامی برای معرفی و عرضه این محصول در بازار جهانی نکرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420