لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

OpenCore Computer هکینتاش جدیدی که خبرساز شد

OpenCore Computer هکینتاش جدیدی که خبرساز شد

یک شرکت تازه تأسیس به نام OpenCore Computer به تازگی اقدام به فروش کامپیوترهای هکینتاش از طریق راه‌های غیرقانونی کرده است.

این شرکت خود را با نام OpenCore Computer معرفی کرده، شباهت اسمی بسیار زیادی با گروه توسعه دهنده OpenCore Bootloader دارد. وب سایت این شرکت اعلام کرده که در حال ساخت کامپیوترهای هکینتاش و ورک استیشن‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل است که «آسیب‌پذیری صفر» در برابر نفوذهای امنیتی دارند. این کامپیوترها با مک او اس کاتالینا و ویندوز 10 آماده فروش شده‌اند که ارزان‌ترین نسخه آن‌ها با پردازنده 16 هسته‌ای و 64 گیگابایت رم تولید شده و قیمت آن از 2199 دلار شروع می‌شود. خریداران این کامپیوترها می‌توانند پردازنده و رم را تا 64 هسته و 256 گیگابایت برای انجام کارهای سنگین‌تر ارتقا دهند.

OpenCore Computer به دلیل فروش غیرقانونی این محصولات فقط از طریق بیت کوین امکان خرید این محصولات را برای کاربران فراهم کرده است. وب سایت این کمپانی نیز هیچ آدرس دقیقی ندارد. با این حال درگاه پرداخت این وب سایت مجهز به Bitrated بوده که یکی از ابزارهای تائید کننده‌ی فروشنده‌های محصولات اینترنتی از طریق ارز دیجیتالی بیت کوین است.

بر اساس توافق‌نامه مجوز کاربر نهایی که اپل برای سیستم‌عامل مک او اس و آی او اس در تنظیم کرده، استفاده و اجرای این سیستم‌عامل‌ها روی هر سخت افزاری که اپل آن‌ها را تائید نکرده نقض قوانین قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال (DMCA) بوده و اپل حق شکایت، توقف فعالیت و دریافت غرامت از متخلفین را دارد. با توجه به این موضوع فعالیت شرکت یاد شده برای عرضه کامپیوترهای هکینتاش به طور کامل غیرقانونی بوده و به همین دلیل شرکت یاد شده به صورت غیرقانونی و از طریق درگاه‌های ارز دیجیتالی و بدون آدرس به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است که هکینتاش به کامپیوترهایی گفته می‌شود که سخت‌افزارهای آن‌ها توسط اپل ساخته نشده باشد، اما سیستم‌عامل مک او اس امکان نصب و اجرا روی آن‌ها را به صورت بوت یا مجازی داشته باشد. برخی از کاربران روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی از طریق ابزارهای هکینتاش، سیستم‌عامل مک را اجرا کرده و کارهای مختلفی را از طریق آن انجام می‌دهد.

علاوه بر این گروه توسعه دهنده OpenCore Bootloader که در زمینه توسعه ابزارهای ساخت هکینتاش فعالیت می‌کند اعلام کرده هیچ ربطی به شرکتی که خود را OpenCore Computer اعلام کرده ندارد. در این بیانیه شدیداللحن گروه توسعه دهنده یاد شده خود را تعدادی از علاقه‌مندان به محصولات اپل معرفی کرده‌اند که با عرضه ابزار بوت لودر مک او اس روی کامپیوترهای دیگر، سعی در نشان دادن قدرت سیستم‌عامل مک او اس در انجام کارهای مختلف در کامپیوترهای متفرقه داشته‌اند. این گروه توسعه دهنده هر چند که خود فعالیتی غیرقانونی دارند به طور کامل ارتباط با شرکت یاد شده را تکذیب کرده‌اند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373