لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اولین نشانه‌ها از کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده ARM در WWDC 2020 مشخص می‌شود

اولین نشانه‌ها از کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده ARM در WWDC 2020 مشخص می‌شود

شرکت اپل احتمالاً تصمیم دارد تا در جریان کنفرانس WWDC 2020 اولین نشانه‌های مربوط به ساخت کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های ARM را منتشر کند.

بر اساس گزارش مارک گورمن که در خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده، شرکت اپل تصمیم دارد تا در سال 2021 میلادی از اولین کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده‌های ARM رونمایی کند. با این حال تلاش اپل برای تولید این پردازنده‌ها در سال 2020 میلادی و مشخصاً در جریان WWDC 2020 به صورت عمومی فاش خواهد شد.

شرکت اپل تصمیم دارد تا با تولید کامپیوترهای کم مصرف مبتنی بر پردازنده‌های ARM با محصولاتی مشابه نظیر کامپیوترهای ویندوزی که با عنوان Always Connected PC شناخته می‌شوند رقابت کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در حال توسعه امکاناتی ویژه در پردازنده A14 است که از آن طریق می‌تواند مک‌های مبتنی بر این تراشه را آماده ساخت و عرضه به بازار کند. بر این اساس، پردازنده اولین مک مبتنی بر پردازنده ARM شامل یک تراشه از مجموعه A14 خواهد بود که دارای 12 هسته پردازشی است. 8 هسته این پردازنده، برای اجرای کارهای پربازده و 4 هسته برای اجرای کارهای ضعیف‌تر طراحی شده‌اند.

اپل احتمالاً تصمیم دارد تا مک بوک‌ها و آیمک‌های جدید را با تعداد هسته‌های پردازشی بیشتر نیز آماده عرضه کند. با این حال تولید گسترده‌تر این محصولات به سال 2021 میلادی و ساخت تراشه‌های A15 موکول خواهد شد.

شرکت اپل در روز 22 ژوئن، معادل دوم تیر ماه 1399 رویداد WWDC 2020 را به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌کند. اپل در جریان این رویداد احتمالاً حرف‌هایی از پشتیبانی مک او اس 10.16 از پردازنده‌های ARM به میان خواهد آورد.

گفتنی است که برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که تلاش اپل برای تولید مک‌های مبتنی بر پردازنده ARM نشانه از مهاجرت کامل این شرکت از پردازنده‌های اینتل و تراشه‌های اختصاصی در سال‌های آینده خواهد بود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373