لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اولین اپلیکیشن مبتنی بر API اپل و گوگل برای ردیابی ویروس کرونا عرضه شد

اولین اپلیکیشن مبتنی بر API اپل و گوگل برای ردیابی ویروس کرونا عرضه شد

اپل و گوگل به تازگی API مخصوص ردیابی ویروس کرونا را منتشر کرده‌اند و حالا مشخص شده است که کاربران کشور سوئیس اولین کسانی هستند که از آن برای ردیابی موارد ابتلا به کرونا استفاده خواهند کرد.

تیم توسعه دهنده این اپلیکیشن با عنوان SwissCovid شناخته می‌شوند که نسخه بتای این اپلیکیشن را در اختیار ارتش سوئیس در کنار کارکنان بیمارستان‌ها و شهرداری‌ها قرار داده‌اند. این اپلیکیشن قرار است در اواسط ماه ژوئن در اختیار عموم کاربران قرار گیرد و پس از آن کاربران عادی از اواسط ژوئن می‌توانند از آن استفاده کنند.

کشورهای دیگر نیز تصمیم دارند تا از این API برای شناسایی و ردیابی ویروس کرونا و موارد ابتلای افراد به آن استفاده کنند. بر این اساس این API به صورت تدریجی در حال استفاده توسط شرکت‌های مختلف و سازمان‌های دولتی کشورها است تا از آن طریق کاربران بتوانند با امنیت بیشتری از خانه بیرون بیایند و به کارهای مختلف خود برسند.

کشورهایی نظیر لتونی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال تصمیم دارند تا از این طریق ابزارهای تشخیصی و هوشمندتری را در اختیار شهروندان خود قرار دهند تا چرخه شیوع این بیماری در تمامی کشورها شکسته شود.

API جدید توسعه داده شده توسط شرکت اپل و گوگل، به توسعه دهندگان تایید شده و سازمان‌های بهداشتی کشورها اجازه عرضه اپلیکیشن‌هایی را می‌دهد که از آن طریق گزارش‌های مربوط به فعالیت و ارتباط نزدیک با افراد مختلف را برای مقابله و محاسبه احتمال ابتلای به ویروس کرونا را می‌دهد. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند افرادی که در طول 14 روز گذشته نزدیک فرد مبتلا به کووید 19 بوده‌اند را شناسایی کرده و از آن طریق اقدام به توصیه در زمینه قرنطینه را به کاربران کنند. این مسئله پس از مدتی کوتاه می‌تواند باعث شکست چرخه شیوع کرونا در مناطق مختلف می‌شود و جوامع کشورهای مختلف می‌توانند به حالت عادی خود بازگردند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت