لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پروژه اپل و گوگل برای کنترل و ردیابی ویروس کرونا آغاز شد

پروژه اپل و گوگل برای کنترل و ردیابی ویروس کرونا آغاز شد

شرکت اپل به تازگی آی او اس 13.5 را آماده عرضه کرده است که در آن API مربوط به شناسایی و ردیابی ابتلا به ویروس کرونا در آیفون‌ها ارائه شده است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که پروژه اپل و گوگل عملاً اجرایی شده است و از همین حالا سازمان‌های بهداشت معتبر می‌توانند از آن برای ردیابی بیماری کووید 19 استفاده کنند.

این API جدید به توسعه دهندگان تائید شده امکان استفاده از سیستم ارتباط بلوتوث را برای تشخیص افرادی که در نزدیکی کاربران قرار می‌گیرند را می‌دهد. کاربران از طریق این سرویس می‌توانند تشخیص دهند که آیا افرادی که مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند در اطراف آن‌ها حضور دارند یا خیر. با این سیستم اپل و گوگل می‌توانند از چرخه شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان جلوگیری کنند.

گفتنی است که این API در حال حاضر در آی او اس 13.5 و آیپد او اس 13.5 به کاربران ارائه شده است و توسعه دهندگان می‌توانند از آن برای توسعه اپلیکیشن‌های ردیابی کننده ویروس کرونا استفاده کنند. البته شرکت اپل و گوگل فقط API مربوط به این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده‌اند و اپلیکیشنی کاربردی را برای آن ارائه نداده‌اند. با توجه به این موضوع، کاربران زمانی می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند که سازمان‌های بهداشتی هر کشور اپلیکیشن‌های مربوط به ردیابی شیوع ویروس کرونا را توسعه داده باشند.

اپل اعلام کرده که برای ارائه این API نگرانی‌های زیادی در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران خود دارد و به همین دلیل تصمیم دارد تا پس از پایان یافتن بحران کرونا اقدام به توقف عرضه این API به توسعه دهندگان کند. علاوه بر این، اپل پس از پایان یافتن این بحران تمامی اپلیکیشن‌های مربوطه را از اپ استور حذف می‌کند و به صورت موقت به توسعه دهندگان امکان عرضه اپلیکیشن‌های مربوط به آن را داده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373