لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پردازنده‌های آیفون به زودی در آمریکا تولید می‌شوند

پردازنده‌های آیفون به زودی در آمریکا تولید می‌شوند

 کارخانه TSMC به تازگی اعلام کرده که تصمیم دارد تا یک شعبه از کارخانه‌های خود را در آریزونای آمریکا افتتاح کند. بر این اساس می‌توان پیش بینی کرد که به زودی پردازنده‌های آیفون در خاک آمریکا تولید و آماده تعبیه در دستگاه‌های جدید شوند.

بر اساس گزارش جدید خبرگزاری وال استریت ژورنال، شرکت  TSMC از همین حالا فرایند راه اندازی و افتتاح خط تولید تراشه‌های ۵ نانومتری خود را در آمریکا آغاز کرده است و شعبه خود در آریزونا را آماده راه اندازی می‌کند.

این کارخانه قرار است به صورت مستقیم به مشتریان TSMC در آمریکا خدمات لازم را ارائه دهد.

وال استریت ژورنال اعلام کرده که افتتاح این شعبه از کارخانه تولید کننده نیمه‌هادی‌ها در آمریکا باعث ایجاد ۱۶۰۰ شغل در خاک این کشور می‌شود.

مدیران TSMCاعلام کرده اند که این کارخانه در سال ۲۰۲۴ میلادی افتتاح و آماده کار می‌شود. این مدیران همچنین اعلام کرده‌اند که برای راه اندازی کارخانه یاد شده تصمیم به سرمایه‌گذاری تا سقف ۱۲ میلیارد دلار را تا سال ۲۰۲۹ دارند.

گفتنی است که گزارش منتشر شده مشخص نکرده که این کارخانه در حال حاضر مجوزهای لازم برای فعالیت در خاک آمریکا را از دولت فدرال دریافت کرده یا خیر، با این حال پیش بینی‌ها حاکی از آن است که افتتاح این کارخانه با استقبال دولت آمریکا مواجه شود.

TSMC از سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان تنها تولید کننده انبوه تراشه‌های نیمه هادی برای شرکت اپل شناخته می‌شود و از آن زمان تاکنون تمامی پردازنده‌های به کار رفته در آیفون‌ها و آیپدها را تولید کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی جداگانه اعلام کرده که در حال حاضر TSMCنزدیک به ۱۷ میلیارد دلار برای راه اندازی کارخانه‌های جدید سرمایه‌گذاری کرده است و به زودی فرایند بهره‌برداری از این کارخانه‌ها را آغاز میکند.

شرکت اپل تصمیم دارد تا در سال‌های آینده از تراشه‌های ۵ نانومتری در سری محصولات آیفون، آیپد و حتی مک بوک‌ها استفاده کند و سطح تقاضا برای تولید این محصولات را برای TSMC افزایش می‌دهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420