لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ویژگی های iOS 5

ویژگی های iOS 5

 Firmwareبه برنامه‌هایی گفته می شود که واسط میان دستگاه‌های الکترونیکی  و کاربر است. از دستگاههای شامل فریم ویر می توان تلفن همراه ، دوربین دیجیتال ، کنترل از راه دور و… را نام برد. .همانطور که می دانید Frimware  استفاده شده در محصولات اپل از جمله آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ با نام ios شهرت دارد.  ios تنها سیستم عامل‌ برای دستگاه‌های موبایل و قابل حمل اپل است. این سیتم عامل اولین بار در سال 2007 در گوشی آیفون اپل عرضه شد و تا قبل از سال 2010 نیز با همان نام iPhone OS  معروف بود. اما بعد از تولید محصولات جدید خود از جمله آیپد. ، آیپاد و.. این سیستم عامل را برروی این محصولات نیز استفاده کرد اپل از این سیستم عامل مختص محصولات خود استفاده می کند و مجوز استفاده از آن را به هیچ شرکتی نداده است. ایده اصلی این سیستم عامل استفاده از تکنولوژی مولتی تاچ است. برای مثال برای جابجا کردن صفحات در iOSتنها با کشیدن یک انگشت روی صفحه انجام می شود و یا با قرار دادن دو انگشت روی صفحه و دور کردن آن‌ها از هم می‌توان برروی صفحات و عکس‌ها بزرگنمایی کرد . iOS از نظر معماری از چهار لایه Core OS، Core Services، Media Layerو Cocoa Touchتشکیل شده‌است. اپل در نسخه چهار این سیتم عامل تکنولوژی چند پردازشی (Multi Tasking  ) را ارائه کرد در نسخه جدید آن (نسخه 5 ) امکاناتی نظیر پردازش ابری را به آن اضافه نمود. iOS از نظر معماری و کاربردی شباهت زیادی به سیستم عامل MacOSدارد. در iOS‌همانند MacOSاز مرورگر سافاری برای مرور وب و از نرم‌افزار آی‌تیونز برای پخش موزیک و مدیریت کتاب‌ها، دفترچه تلفن و اپلکیشن‌ها استفاده می‌شود. همچنین بنا به گفته ی مسئولان شرکت اپل در ورژن جدید سیستم عامل لایون (شیرکوهی) سعی بر این شده تا این دو سیستم عامل تا حدی به هم نزدیک شوند که دیگر تفاوتی بین آنها نباشد. یکی از ابتکارات و موفقیت‌های اپل در ساخت این سیستم عامل استفاده از اپ استور یا همان فروشگاه نرم افزار اپل (App Store)بوده و این  فروشگاه تا آخر ماه مه سال 2011 دارای بیش از 500 هزار اپلیکیشن بوده‌است. شرکت اپل نرم‌افزارهای App Storeرا با بستن قرارداد با برنامه‌نویسان منتشر می‌کند و هر کس می‌تواند با استفاده از ابزار SDKسیستم عامل iOSاپلیکیشن طراحی کند و بعد از دریافت مجوز از اپل آن را به قیمت دلخواه در App Storeبه فروش برساند. نسخه پنج این سیستم عامل همزمان با رونمایی از آیفون 4  اس در اکتبر سال 2011 عرضه شده است و دارای برنامه های جدید (iMassage، Newsstan، Notifications) و  امکاناتی نظیر به کار رفتن تمام انگشتان در صفحه گوشی 4اس و آیپد 2 برای کنترل برنامه ها و حرکت بین آنها می باشد.

 از این لینک ios مربوط به دستگاه خود را دانلود کنید

 

ویژگیهای ios

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373