لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کیبورد پروانه‌ای برای همیشه از خط تولید محصولات اپل حذف شد

کیبورد پروانه‌ای برای همیشه از خط تولید محصولات  اپل حذف شد

شرکت اپل به تازگی از مک بوک 13 اینچ 2020 همراه با کیبورد دارای مکانیزم قیچی رونمایی کرده است و حالا مشخص شده که این کمپانی برای همیشه طراحی کیبورد پروانه‌ای را ازدستگاه‌های خود حذف کرده است.

اپل از سال 2015 اقدام به معرفی و رونمایی مک بوک 12 اینچ با پشتیبانی از کیبورد پروانه‌ای کرده بود. کیبورد پروانه‌ای باعث می‌شد تا لپ تاپ تا 1 میلی متر نازک‌تر شود و از طریق دیگر دکمه‌ها توازن بسیار بهتری برای کارکرد داشته باشند. اما در عمل این کیبوردها موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شده بود.

کاربران اعلام کرده بودند که کیبوردهای پروانه‌ای باعث می‌شوند تا روند تایپ کردن بسیار کند شود چرا که در زمان تایپ کاربر نمی‌تواند فشار دادن دکمه‌ها را به صورت دسترسی تشخیص دهد. علاوه بر این کیبوردهای پروانه‌ای به صورت مداوم به خاطر نفوذ ذرات ریز در زیر دکمه‌ها با مشکلات بسیاری از مواجه می‌شدند.

البته این مسئله به صورت ناخواسته نیز توسط اپل تائید شده بود، چرا که در فروشگاه محصولات ریفربیشد اپل پر از مک بوک هایی بود که به خاطر مشکلات کیبورد پروانه‌ای به این شرکت برگشت زده می‌شدند. علاوه بر این، اپل در تولید مک بوک های سال 2018 به بعد یک لایه سیلیکونی را به کیبوردهای پروانه‌ای اضافه کرده بود که باعث کاهش احتمال خرابی می‌شد.

اپل در نهایت از سال 2019 اولین نمونه از مک بوک های مدرن خود را با کیبورد مکانیزم قیچی آماده عرضه کرد و از دو روز پیش با معرفی و عرضه نسخه 13 اینچی آن به طور کامل طراحی کیبوردهای پروانه‌ای را کنار گذاشت. کیبوردهای قیچی باعث می‌شوند تا 1 میلی متر ضخامت مک بوک افزایش داشته باشد.با این حال کارایی این محصولات را بهبود می‌دهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373