لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

استیم VR دیگر در مک او اس اجرا نمی‌شود

استیم VR دیگر در مک او اس اجرا نمی‌شود

پشتیبانی از استیم VR قرار است از سیستم عامل مک او اس حذف شود و شرکت Valve دیگر در نسخه‌های بعدی سرویس استیم امکان اجرای محتوای واقعیت مجازی را به کاربران مک ارائه نخواهد داد.

شرکت Valve شب پنجشنبه هفته‌ی گذشته رسماً اعلام کرد که دیگر تمایلی به ارائه قابلیت استیم VR در سیستم عامل مک او اس ندارد و به همین دلیل تصمیم دارد تا بیشتر روی توسعه این قابلیت در ویندوز و لینوکس تمرکز کند.

استیم VR که امکان اجرای بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را از طریق استیم به کاربران می‌داد، از سال 2017 و مشخصاً کنفرانس WWDC آن سال آماده توسعه و عرضه به کامپیوترهای مک شد. اما مشخص شده که بسیاری از کاربران مک هنوز برای اجرای بازی‌های استیم VR از مک او اس به صورت مستقیم استفاده نمی‌کنند؛ این کاربران در صورت دسترسی به کامپیوترهای مک، ابتدا اقدام به نصب سیستم عامل ویندوز یا لینوکس روی کامپیوترهای خود می‌کنند و به صورت مجازی استیم VR را روی دستگاه خود اجرا می‌کنند.

دلیل این مسئله از توسعه دهندگان استیم عدم سازگاری بسیاری از تجهیزات واقعیت مجازی عنوان شده است.. بسیاری از کاربران مک امکان دسترسی به هدست‌های واقعیت مجازی و سازگار کردن آن را با کامپیوترهای خود ندارند. به همین دلیل VALVE تصمیم به توقف پشتیبانی این سرویس کرده است.

اپل در سال 2017 میلادی برای پشتیبانی این قابلیت در مک او اس سروصدای زیادی به پا کرد. کریگ فدریگی مدیر بخش نرم افزار شرکت اپل در جریان WWDC 2017 اعلام کرده بود که این قابلیت امکانات ویژه‌ای را به کاربران کامپیوترهای مک ارائه می‌دهد.

این در حالی است که اطلاعات آماری منتشر شده از Valve حاکی از آن است که 95 درصد از کاربران کامپیوترهای مک برای اجرای بازی‌ها ویندوز یا لینوکس را به صورت مجازی روی کامپیوترهای خود اجرا می‌کنند. دلیل این مسئله عدم سازگاری بسیاری از درایورها با مک عنوان شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373