لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چالش بزرگ اپل برای توسعه مک بوک با پردازنده ARM چیست؟

چالش بزرگ اپل برای توسعه مک بوک با پردازنده ARM چیست؟

گزارش‌های متعددی در مورد تصمیم اپل برای معرفی و عرضه دست کم یک مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM در سال 2021 میلادی منتشر شده است و حالا تحلیلگران در حال بررسی چالش بزرگ این شرکت برای ساخت این محصولات جدید هستند.

مارک گورمن تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ پس از مینگ چی کو دومین کسی بود که در مورد تلاش اپل برای تولید این محصول اطلاعاتی را منتشر کرد. وی اعلام کرد که اپل حتی تولید یک کامپیوتر مک مبتنی بر پردازنده 5 نانومتری 12 هسته‌ای را در دستور کار خود دارد و تصمیم دارد تا آن را در سال 2021 آماده معرفی و عرضه کند.

اما حالا وب سایت The Verge در مقاله‌ای تحلیلی به این موضوع پرداخته که مهم‌ترین چالش شرکت اپل برای عرضه چندین محصولاتی چیست؟ این وب سایت اعلام کرده قطعاً اجرای سیستم عامل مک او اس روی پردازنده‌های ARM برای شرکت اپل دشوار نیست و بسیار آسان است. با این حال آنچه چالش بزرگ بر سر توسعه و ساخت چنین محصولاتی شناخته می‌شود تلاش برای برقراری ارتباط میان توسعه دهندگان و کاربران است.

The Verge دو مثال را برای این موضوع آورده است. مثال اول این مورد تلاش خود شرکت اپل در سال 2005 برای مهاجرت از PowerPC به پردازنده‌های اینتل بود که حتی استیو جابز نیز روند توسعه نرم افزارها برای کامپیوترهای جدید مک را دشوار نامید.

مثال دومی این وب سایت آورده است به عرضه محصولاتی است که از سال 2017 به بعد توسط مایکروسافت تولید شده‌اند. مایکروسافت با همکاری اینتل و کوالکام نسخه‌ای سیستم عامل ویندوز را برای پردازنده‌های ARM توسعه داد تا دستگاه‌هایی کم مصرف با کارایی قابل قبول را در اختیار کاربران قرار دهند.

در این میان، روند توسعه سیستم عامل مک، آن هم برای شرکت اپل که به کد منبع آن دسترسی دارد روی پردازنده‌های ARM آن‌قدر دشوار نیست. اما آنچه برای کاربران این محصولات دشوار خواهد بود، به توسعه و عرضه اپلیکیشن‌های سازگار با آن‌ها بازمی‌گردد. توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها باید تمامی نرم افزارهای خود را پس از عرضه این محصولات با این نسخه‌های جدید سازگار کنند که این مسئله چالش‌های بسیار زیادی را برای دسترسی به نرم افزارهای کاربردی ایجاد می‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420