لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون SE جدید مجهز به هپتیک تاچ است

آیفون SE جدید مجهز به هپتیک تاچ است

 آیفون SE جدید به روز گذشته معرفی شده و حالا بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که شرکت اپل در طراحی و توسعه این تلفن هوشمند از هپتیک تاچ استفاده کرده است و این فناوری را جایگزین تاچ سه بعدی یا همان 3D Touch کرده است.

سیستم هپتیک تاچ از سال 2019 و مشخصاً از زمان عرضه آیفون 11، آیفون 11 پرو و پرو مکس جایگزین 3D Touch شد. اپل با حذف 3D touch توانست از هزینه‌های مربوط به ساخت نمایشگر و رابط کاربری لمسی این محصولات بکاهد و به‌جای آن از سیستم هپتیک تاچ استفاده کند.

روش کارکرد 3D Touch به این صورت بود که کاربر با فشار دادن جزئی روی نمایشگر می‌توانست آپشن‌های بیشتری را مشاهده کند. این در حالی است که هپتیک تاچ همین امکان را صرفاً با نگه داشتن طولانی مدت روی نمایشگر به کاربران ارائه می‌دهد.

3D Touch اولین بار در سال 2015 و در معرفی آیفون 6 اس مورد استفاده قرار گرفته بود. این قابلیت تا سال 2018 مورد استفاده قرار گرفت. اپل در سال 2018 تصمیم گرفت تا برای عرضه ارزان قیمت‌تر آیفون XR تصمیم گرفت تا 3D Touch را حذف کند. بر این اساس آیفون XR اولین تلفن هوشمندی شد که با هپتیک تاچ آماده عرضه به بازار شد.

حال آیفون SE نیز همانند تلفن‌های هوشمند جدید شرکت اپل با سیستم هپتیک تاچ توسعه و آماده عرضه شده است. گفتنی است که 3D Touch رفته رفته در حال حذف از رابط کاربری سیستم عامل آی او اس و شرکت اپل در طول چند سال آینده تصمیم به توقف پشتیبانی‌های لازم از آن خواهد کرد. علاوه بر این، شرکت اپل کاربری‌های 3D Touch را به طور دقیق رو هپتیک تاچ شبیه سازی کرده است و کاربران بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از گوشی‌های مبتنی بر این فناوری جدید استفاده کنند.

گفتنی است که هپتیک تاچ احتمالاً در توسعه و عرضه تمامی تلفن‌های هوشمند اپل در سال 2020 مورد استفاده قرار می‌گیرید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت